ממלא מקום ראש עיריית אילת – אלי לנקרי נגד הכוונה לבטל את בניית מסילת רכבת לאילת

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ממלא מקום ראש עיריית אילת – אלי לנקרי נגד הכוונה לבטל את בניית מסילת רכבת לאילת, ‏לנקרי פנה לשר האוצר – אביגדור ליברמן ולשרת התחבורה – מירב מיכאלי והבהיר, כי אין לו ולאילת שום ‏כוונה לוותר על הרכבת לאילת. ‏
רונית זילברשטיין
13/07/2021 | 17:22

ממלא מקום ראש עיריית אילת – אלי לנקרי נגד הכוונה לבטל את בניית מסילת רכבת לאילת, ‏לנקרי פנה לשר האוצר – אביגדור ליברמן ולשרת התחבורה – מירב מיכאלי והבהיר, כי אין לו ולאילת שום ‏כוונה לוותר על הרכבת לאילת. ‏

‏”לאחר עשרות שנים וחלומות רבים, תכנית הרכבת לאילת נמצאת בשלבים אחרונים של תכנון, ‏בהשקעה של למעלה מ – 150 מיליון ₪ זאת בהתאם להחלטת ממשלה (מס’ 4223)” אמר לנקרי ‏והוסיף, כי במגזר הפרטי יש התעניינות רבה בפרויקט עם יותר מ – 27 חברות בינלאומיות ‏שמוכנות להשקיע בו. עוד בדבריו הדגיש לנקרי, כי העת הזו היא הזדמנות אדירה לאילת למצות ‏את הפוטנציאל האדיר שלה אחרי הסכמי השלום וכגשר המחבר בין אסיה ואפריקה לאירופה. לצד ‏התרומה האדירה לאילת יסייע פרויקט הרכבת בהתיישבות אזור הערבה המהווה יותר מ – 19% ‏משטחה של מדינת ישראל וגרים בו פחות מ – 1%. “זו ראיה לטווח הארוך. לא ניתן לאילת לפספס ‏את הרכבת” אמר לנקרי. ברוח זו העביר אלי לנקרי לשרת התחבורה לבקשתה את סטטוס תכנון ‏הרכבת וברוח זו פנה כאמור לשר האוצר.‏

במכתבו לשר האוצר כתב אלי לנקרי: “אני מקווה ומאמין שאין מדובר בהחלטה של השר אלא ‏בעמדת פקידי האוצר נגד הפרויקט מטעמים של חוסר כדאיות כלכלית, עמדה ידועה מימים ימימה ‏שאין בה חדש”. עוד ציין לנקרי במכתבו את החלטת הממשלה להקים קו רכבת נוסעים מהירה ‏ורכבת מטענים, החלטה צודקת שקיבלה חיזוק נוסף בהחלטת הממשלה האחרונה לעיר אילת ‏מיום 4.8.2019. “מאז החלטת הממשלה התקדמו מאד הליכי התכנון וההליכים הסטטוטוריים ואנו ‏קרובים להשלמתם, לאחר שהושקעו בהם שנים של עבודה וסכום העולה על 150 מיליון ₪ ‏מתקציב המדינה” ציין לנקרי והוסיף: “לצערי, פקידי האוצר אינם יכולים לראות את החזון הגדול ‏שבתכנית ואת התרומה הגדולה ליישוב הנגב והערבה, לקראת הגידול הצפוי באוכלוסיית מדינת ‏ישראל בעשורים הקרובים והאפשרויות המוגבלות ליישב אותם במרכז הארץ הצפוף. זהו חזון ‏שאינו יכול להיבחן אך ורק בבחינה של שיעור התשואה של הפרויקט.

מעבר לכך, הסכמי השלום ‏החדשים עם מדינות המפרץ מהווים הזדמנות אדירה לעיר אילת תחת ההנחה הטבעית שהסחר ‏אשר יתפתח עם מדינות אלו יעבור דרך נמל אילת שישוב להיות עוגן כלכלי משמעותי לעיר ‏ולאפשרויות גיוון התעסוקה בה”. “מכובדי השר, לנוכח העובדה כי אתה היית זה שבשנת 2003 ‏בתפקידך כשר התחבורה חידשת את היוזמה להקמת הרכבת לאילת והעברת החלטה בנושא, אני ‏מאמין ומקווה שבתפקידך כשר האוצר תהיה זה שיוציא את התכנית לדרך. אנו במרחק נגיעה ‏ממכרז ואסור לעצור זאת!” סיכם לנקרי והדגיש את החשיבות בשמיעת עמדת העירייה בטרם ‏תתקבל כל החלטה.‏

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה