תגית כתבה: המשרד להגנת הסביבה

סביבה

200 רשויות בישראל זכו בקול הקורא של המשרד להגנת הסביבה לחינוך אקלימי

200 רשויות בישראל זכו בקול הקורא של המשרד להגנת הסביבה לחינוך אקלימי: המשרד להגנת הסביבה העביר ל-200 רשויות מקומיות ואזוריות בכל רחבי הארץ תמיכה בהיקף של 35.1 מיליון שקל, לקידום חינוך אקלימי במערכת החינוך ובקהילה.

לסיפור המלא>>
סביבה

וועידת האקלים באילת עסקה בהתמודדות של אילת והאזור עם משבר האקלים.

וועידת האקלים השנייה בהובלה של היחידה האזורית לאיכות סביבה אילת-אילות, ‏עיריית אילת והמשרד להגנת הסביבה ועסקה בהתמודדות של אילת והאזור עם משבר האקלים. מיטב המומחים סוגיות סביבתיות הקשורות למשבר האקלים ‏העולמי, תוך מתן דגש על מאפיינים של האזור והעיר אילת.‏

לסיפור המלא>>
סביבה

חשש מדליפת גז במפרץ אילת – עקבה. בעקבה אושפזו תלמידים בבית החולים, באילת תושבים מדווחים על ריח גז חריף

חשש מדליפת גז גדולה במפרץ אילת – עקבה. טרם אותר מקור הדליפה. בעיר עקבה אושפזו תלמידים בבית החולים לאחר שדיווחו על תחושת מחנק ועל ריח גז חריף. באילת תושבים מדווחים מאז שעות הבוקר על ריח גז חריף בכל רחבי העיר.

לסיפור המלא>>
סביבה

חברת נתיבי ישראל ביצעה פיצוץ של סלע במצוק ‏מסוכן על כביש 40 ‏בצומת קטורה באמצעות ראשי נפץ של טילי נ"ט ‏

פיצוץ מבוקר של סלע במשקל 120 טון בשיטה ייחודית:‏ חברת נתיבי ישראל ביצעה פיצוץ של סלע במצוק ‏מסוכן על כביש 40 ‏בצומת קטורה באמצעות ראשי נפץ של טילי נ"ט ‏

לסיפור המלא>>
סביבה

אירוע מקומי של זיהום ים בסולר במפרץ אילת, בעקבות טביעת כלי שיט במרינה העירונית.

אירוע מקומי של זיהום ים בסולר במפרץ אילת, בעקבות טביעת כלי שיט במרינה העירונית. בעקבות טביעת כלי שיט במרינה העירונית אילת אתמול (שבת) בערב, נצפו כתמי סולר במפרץ אילת. המשרד להגנת הסביבה הודיע כי יבחן את נסיבות האירוע ויפעל בהתאם.

לסיפור המלא>>
סביבה

דליפת דלק מקומית ממכלית עוגנת במסוף קצא"א במפרץ אילת.

דליפת דלק מקומית ממכלית עוגנת במסוף קצא"א במפרץ אילת. המשרד להגנת הסביבה מעדכן כי אותרה דליפת דלק מקומית בים ממכלית העוגנת במסוף קצא"א במפרץ אילת. הדלק שדלף חסום בחוסמים שנפרסו סביב המכלית.

לסיפור המלא>>
סביבה

המשרד להגנת הסביבה: נלכדו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס בבריכות החמצון של הקיבוצים יוטבתה ואליפז.

המשרד להגנת הסביבה מפרסם כי נלכדו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס בבריכות החמצון של הקיבוצים יוטבתה ואליפז. המועצה האזורית עשתה ניטור שנועד לאתר את מקורות המים שבהם עלולים להימצא זחלים וגלמים. בבדיקות הנרחבות לא העלו ממצאים.

לסיפור המלא>>
סביבה

ממצאי הניטור הלאומי של מפרץ אילת: ירידה באחוז כיסוי האלמוגים; טמפרטורת המים במפרץ ממשיכה לעלות.

ממצאים מדאיגים בנוגע לעתיד מפרץ אילת: שונית האלמוגים במפרץ אילת מתקשה להשתקם מנזקי סערת חורף 2020, ממצאי הניטור הלאומי של המשרד להגנת הסביבה מצביעים על המשך ירידה באחוז כיסוי האלמוגים; טמפרטורת המים במפרץ ממשיכה לעלות.

לסיפור המלא>>
סביבה

לראשונה השנה התגלו בישראל יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס באזור אילת והערבה.

לראשונה השנה התגלו בישראל יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס באזור אילת והערבה. המשרד להגנת הסביבה דרש מעיריית אילת ומהמועצה האזורית חבל אילות לבצע ניטור, ובמידת הצורך לבצע הדברה מיידית.

לסיפור המלא>>
סביבה

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית ערכה תרגיל במפרץ אילת, להיערכות לזיהום ים בשמן.

היחידה הימית של המשרד להגנת הסביבה ביצעה תרגיל היערכות לטיפול בזיהום ים במפרץ אילת; התרגיל דימה זיהום ים שאירע כביכול בזמן שינוע דלקים מאוניה במסוף קצא"א. בתרגיל השתתפו התחנה למניעת זיהום ים באילת של המשרד וגורמי המקצוע במשרד, שתרגלו את חברת קצא"א אילת

לסיפור המלא>>