שלושת ארגוני הסביבה – החברה להגנת הטבע, אט"ד וצלול, משכו את עתירתם לבג"צ נגד ההסכם הסכם קצא"א

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שלושת ארגוני הסביבה – החברה להגנת הטבע, אט"ד וצלול, משכו את עתירתם לבג"צ נגד ההסכם הסכם קצא"א – לאור עמדת המדינה, שהעניקה למשרד להגנת הסביבה, את האפשרות והסמכות לפעול נגד ההסכם, ולנוכח העובדה כי המדיניות המוצהרת של המשרד להגנת הסביבה, היא אפס תוספת סיכון למפרץ אילת.
רונית זילברשטיין
23/12/2021 | 15:58

שלושת ארגוני הסביבה – החברה להגנת הטבע, אט"ד וצלול, משכו היום (חמישי) את עתירתם לבג"צ, שהוגשה בחודש מאי, נגד ההסכם הסכם קצא"א – לאור עמדת המדינה, שהעניקה למשרד להגנת הסביבה, את האפשרות והסמכות לפעול נגד ההסכם, ולנוכח העובדה כי המדיניות המוצהרת של המשרד להגנת הסביבה, היא אפס תוספת סיכון למפרץ אילת.
שלושת העותרות – החברה להגנת הטבע, אדם, טבע ודין וצלול, מסרו בתגובה: "אנחנו מברכים על ההישג הסביבתי המשמעותי, שהושג בעקבות ההתנגדות הציבורית הנרחבת להסכם, שהובילה לכך שהמדינה סומכת את ידיה על עמדת המשרד להגנת הסביבה, שקבע מדיניות של אפס תוספת סיכון סביבתי ואומרת כי היא לא תתערב בשיקולי המשרד".

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "התוצאה ברורה, המדיניות של אפס תוספת סיכון במפרץ אילת שרירה וקיימת ונתמכת על ידי המדינה. לא ניתן לישראל להפוך לגשר נפט מסוכן ומזהם".
"התוצאה של הדיון בבג"ץ ברורה. המדיניות של המשרד להגנת הסביבה – אפס תוספת סיכון במפרץ אילת – שרירה וקיימת, ונתמכת על ידי המדינה. אנו ניישם אותה בפועל ונעצור את הרחבת הפעילות של קצא"א. לא ניתן למדינת ישראל להפוך לגשר נפט מסוכן ומזהם. נמשיך להגן על שונית האלמוגים הייחודית, ועל הסביבה הימית והחופית הערכית והרגישה".

בהמשך לדיון שהתקיים היום בבג״ץ ומשיכת העתירה על ידי ארגוני הסביבה בעניין הסכם מד-רד, מקצא״א נמסר:
״קצא״א מברכת על החלטת ארגוני הסביבה למשוך את העתירה כנגד משרדי הממשלה וקצא״א, וזאת בהמשך להמלצת בג״ץ. משמעות ההחלטה היא המשך מימוש הסכם מד-רד על כלל היבטיו ויתרונותיו הגיאופוליטיים והכלכליים המשמעותיים עבור מדינת ישראל ואזרחיה.
כזכור, עמדת המדינה הינה שקצא״א פעלה ופועלת בהתאם לחוק ולהנחיות גורמי המדינה הרלוונטיים ולאחר תיאום מראש עימם, וכן כי ההתקשרות בהסכם מד-רד ומימושו הינה חלק מליבת פעילותה הרגילה והשגרתית של החברה מאז הקמתה.
לפעילותה של קצא״א חשיבות אסטרטגית-לאומית למשק האנרגיה ולתפקודו הרציף, ובכלל זה מתקן קצא״א באילת המאפשר רציפות אספקת אנרגיה בשגרה וביתר שאת בחירום.
קצא״א תמשיך להיות מחויבת לשמירה על הסביבה, ערכי הטבע והים, ותפעל לשם כך בכל האמצעים העומדים לרשותה ובהתאם להנחיות הגורמים הרלוונטיים.
כמו כן, החברה תמשיך בדיאלוג המקצועי והרציף עם המשרד להגנת הסביבה על מנת לקדם את פעילותה החשובה והחיונית להבטחת ביטחון ועצמאות אנרגטית לאזרחי מדינת ישראל.״

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1290) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (28) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (269) משטרת ישראל (258) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)