ראש עיריית אילת – אלי לנקרי זכה ב ״פרס קרן שלם" בזכות פועלו בתחום שילוב אנשים עם מוגבלויות.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ראש עיריית אילת – אלי לנקרי זכה ב ״פרס קרן שלם" המוענק לרגל שנת ה-40 לקרן, בזכות פועלו בתחום שילוב אנשים עם מוגבלויות. את הנושא הקרוב מאוד ללבו, הוביל וקידם אלי לנקרי במשך 18 שנים כששימש כסגן וממלא מקום ראש העירייה,
רונית זילברשטיין
30/03/2023 | 16:23

ראש עיריית אילת – אלי לנקרי זכה ב ״פרס קרן שלם" המוענק לרגל שנת ה-40 לקרן, בזכות פועלו בתחום שילוב אנשים עם מוגבלויות.

פרס קרן שלם הוענק לחמש ערים ומועצות, בראשן אילת. את הפרס העניקה מנכ״לית הקרן – ריבה מוסקל לראש העירייה – אלי לנקרי שהגיע יחד עם מנהלת האגף לשירותים חברתיים במינהל שח״ק בעירייה – פרידה בן לולו. במעמד הענקת הפרס אמרה מנכ״לית הקרן, כי עיריית אילת היא מופת וסמל, וכי היא תקווה שרשויות נוספות ישאבו ממנה השראה.

ראש עיריית אילת – אלי לנקרי זכה בפרס בזכות המדיניות שהוא מוביל ובזכות הצבת הנושא בראש סדר העדיפות יחד עם הצוותים המקצועיים. את הנושא הקרוב מאוד ללבו, הוביל וקידם אלי לנקרי במשך 18 שנים כששימש כסגן וממלא מקום ראש העירייה, הן בבניית המכון החדש להתפתחות הילד ומעון היום השיקומי והן בהרחבה מתמדת של השירותים והמענים הטיפוליים והחברתיים. מאז נבחר לראשות העיר (2021) ממשיך ראש העירייה לקדם את הנושא מתוך תפיסה, ששילוב כל האוכלוסיות בחברה הוא ביטוי לחוזקה של הקהילה. תפיסה זו מובילה את כל יחידות העירייה ובזכותה נרקמים שיתופי פעולה רבים לטובת השבחת איכות החיים של האוכלוסייה עם מוגבלות. לצד מוסדות חינוך, מרכזים קהילתיים, מרכזי תעסוקה, שירותים מותאמים וגם שירותים משלימים למשפחות, מתבצעות בעת הזו עבודות רחבות היקף לאורך רצועת החוף של אילת כאשר דגש רב מושם על הנגשת החופים לכולם כולל רצף הליכה לאורך החופים ובשבילי ההליכה, חיבור שבילי הגישה לרחבות העסקים ולטיילות, חופי רחצה נגישים הכוללים שירותים ומלתחות מונגשים, שמשיות מונגשות וכיסאות ציפה לאנשים עם מוגבלות הממוקמים בכל סוכות ההצלה. עבודות אלה מבטיחות שירות שווה הן לתושבי אילת והן לנופשים בה, בחופים הים ובכלל.

במסגרת העשיה בתחום, נפתח לאחרונה בעיר אילת מרכז ספורט וחברה משלב ראשון מסוגו ״הבית לתושווים״ בהפעלה משותפת עם עמותת נגישות לישראל. עוד בקרוב תצא לפועל השלמה של שדרה מיוחדת שתכלול את בית ספר ״אורים״ לחינוך מיוחד לצדו ייבנה מרכז יום שיקומי כולל בריכה טיפולית ופארק נגיש.

לצד אלה הקים ראש העירייה את הוועדה המיוחדת בראשותו כאחת מהוועדות העירוניות הקבועות. חברים בה גורמי טיפול, חינוך ורווחה וכל עניינה קידום המענים לאוכלוסיה עם צרכים מיוחדים. בנוסף הכריז ראש העירייה על שנת תשפ"ג כשנת ״החינוך לסובלנות ולקבלת האחר״ כולל תכניות בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי, הצגות של תיאטרון אלעד ועוד.

עם קבלת הפרס אמר אלי לנקרי בהתרגשות: ״אני רואה בזה זכות גדולה לפעול למען ילדים עם צרכים מיוחדים ואנשים עם מוגבלות ובכלל למען הקהילה. חוסנה של חברה נמדד באופן בו היא מתייחסת לחוליות החלשות בשרשרת והעיר אילת זכתה באנשים רבים שעושים ופועלים למען החברה ותורמים לחוסנה של הקהילה. הפרס הזה איננו רק שלי אלא של הרבה מאד אנשים בעירייה ובעיר אשר עושים לילות כימים בטיפול באוכלוסיות המוחלשות באילת. בשל ריחוקה ובידודה של אילת, האתגר הזה מורכב יותר ולכן ההערכה לעושים במלאכה החשובה היא אדירה, הן של יחידות העירייה, הן של גופים ועמותות באילת והן של תושבים ובני נוער שפועלים בהתנדבות ועושים זאת באהבה רבה. התברכנו בעיר חמה, תרתי משמע״.

ריבה מוסקל, מנכ"לית קרן שלם, הוסיפה: "קרן שלם היא קרן של מרכז השלטון המקומי הפועלת בשיתוף משרד הרווחה ומסייעת לרשויות המקומות והאיזוריות בפיתוח שירותים בקהילה לאנשים עם מוגבלויות. הקרן מסייעת לרשויות במענקים לבנייה, שיפוץ וציוד, אירועי הסברה ושינוי עמדות, פיתוח ידע ויישומו והעשרה מקצועית של צוותי מחלקות הרווחה העוסקים בתחום ועובדי המסגרות בשטח. השנה מציינת קרן שלם 40 שנה להיווסדה ובחרה לציין זאת בין היתר על ידי הענקת פרסים לרשויות המצטיינות בפיתוח המענים לאנשים עם מוגבלות שכלית ושילובם בקהילה. אני גאה שתחום זה מתפתח בארץ ושהשלטון המקומי שם את התחום בראש מעייניו. עיריית אילת היא מופת וסמל, וכולי תקווה שרשויות נוספות ישאבו ממנה השראה."

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1293) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (271) משטרת ישראל (260) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)