מתנדבי יחידת החילוץ אילת-אילות שיצאו במשלחת סיוע של איחוד הצלה לטורקיה, חזרו לאילת.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ארבעה תושבי אילת, מתנדבי יחידת החילוץ אילת-אילות של משטרת ישראל שיצאו במשלחת סיוע של איחוד הצלה לטורקיה, חזרו הביתה לאילת. מתוך 10 מתנדבים של יחידות החילוץ בארץ, ארבעה יצאו מאילת. אור מימון, אלפרד מיכאלוביץ, טיראן טרבלסי וסופי דוניו.
רונית זילברשטיין
15/02/2023 | 13:25

ארבעה תושבי אילת, מתנדבי יחידת החילוץ אילת-אילות של משטרת ישראל שיצאו במשלחת סיוע של איחוד הצלה לטורקיה, חזרו הביתה לאילת. מתוך 10 מתנדבים של יחידות החילוץ בארץ, ארבעה יצאו מאילת. אור מימון, אלפרד מיכאלוביץ, טיראן טרבלסי וסופי דוניו. לאחר שבוע בו חפרו בהריסות, הקשיבו לקולות והיו שותפים לרגעים מרגשים של הצלת חיים הם נפגשו עם ראש העירייה – אלי לנקרי זימן אותם ללשכתו כדי להכיר להם תודה על פעולה שריגשה עיר שלמה.

ביום שלישי שעבר (7.2.23), יומיים לאחר רעידת האדמה ההרסנית שפקדה את טורקיה, עזבו הארבעה את בתיהם ומשפחותיהם ויצאו במשלחת משותפת של יחידת החילוץ וארגון איחוד הצלה – ארגון המתנדבים הלאומי הפועל גם באילת. הארבעה, אור מימון העובד במועצה הדתית, אלפרד מיכאלוביץ העובד בעירייה, טיראן טרבלסי העובדת בחברה הכלכלית לאילת וסופי דוניו העובדת בריף הדולפינים, שהו בטורקיה משך שישה ימים, כשכל אחד מהם הביא את היכולות והכישורים שלו. בנוסף להיותם חובשים, טיראן כהנדסאית עברה הכשרה למיון מבנים מסוכנים לאחר רעידת אדמה וסופי העוסקת בתרפיה עם דולפינים טיפלה בחוסן הנפשי.

בתוך רצף הרגעים המרגשים, סיפר אלפרד איך באחת הפעמים, קראה להם משפחה למבנה הרוס בטענה שנשמעים משם קולות. "הרגע הזה שבו חושבים ששומעים קולות משתרר שקט מופתי של כל הכלים והאנשים בתקווה לשמוע את הקולות ולאתר מהיכן הם מגיעים" סיפרו החברים בהתרגשות וציינו, כי מיד עם הישמע הקולות, התארגנו בשיתוף יחידת החילוץ של הצבא והתחילו בפינוי ובניסיון לפרוץ דרך לכיוון הקולות. "אחרי שעות רבות של עבודה איטית וסיזיפית בתוך ההריסות תוך שמירה על ביטחון המחלצים הצלחנו להגיע לאבא ובת שהיו תחת ההריסות. הם נמצאו כשהם מחובקים. הצלחנו לחלץ קודם את הבת ואז ניגשנו לחלץ את האבא. הרגל שלו היתה תקועה ובהתייעצות עם רופא עלתה אפשרות לכרות את הרגל. בסוף בעקשנות ובעבודה מאומצת הצלחנו לחלץ גם את האבא ללא צורך בהליך רפואי.
למחרת אחרי עוד יום של עבודה באותו בניין הצלחנו לחלץ גם את האח הקטן למשפחה. לצערנו האימא לא החזיקה מעמד ומתה תחת ההריסות" סיפרו החברים וציינו בהתרגשו את האחווה הארץ ישראלית ואיך בכל פעם שהוציאו ניצול, זכו לקריאות שמחה ומחיאות כפיים מהתושבים.
ראש העירייה ששמע אותם בהתרגשות הדגיש את הערבות ההדדית והסולידריות שמאפיינת את אילת בעתות מצוקה ומשברים אך גם ביום יום ואמר: "ריגשתם עיר שלמה והפגנתם אומץ לב ונתינה חוצה גבולות". הארבעה שמעורבים מאוד בקהילה ומתנדבים כבר שנים בגופים שונים סיפרו לצד הרגעים המרגשים בזמן הצלת חיים, גם על המראות הקשים, על הקור העז ועל הגאווה לייצג את מדינת ישראל שתמיד הראשונה להציע סיוע. ראש העירייה בישר להם שבמעמד ישיבת מועצת העיר החגיגית לציון 74 שנים לשחרור אילת, שתתקיים ב 1.3.23, תוענק להם תעודת הוקרה על פועלם.

שרגא גרין שליווה את המתנדבים במפגש עם ראש העירייה ומפקד על יחידת החילוץ, סיפר בגאווה, כי מתוך 10 מקומות שהוקצו ל 10 יחידות החילוץ מכל הארץ, שלושה מהם מאילת, טיראן המתנדבת ביחידה 12 שנים, אור המתנדב כ – 7 שנים, אלפרד מתנדב כשנתיים וכ – 6 שנים במשטרה וסופי המתנדבת כ 12 שנים ביחידת חילוץ וגם באיחוד הצלה, יצאה במסגרת איחוד הצלה.

יחידת החילוץ אילת-אילות של משטרת ישראל פועלת באילת משנת 1993 ומתנדבים בה כ – 50 מתנדבים כולם מקצועיים מתחומי הרפואה, חבלים, איתור ועוד. יחידת החילוץ שמאחוריה סיפורי הצלחה רבים עוסקת בעיקר בחילוץ מדברי, חילוץ מהריסות ולאחרונה גם באיתור אורבאני – איתור נעדרים. "המוטו שלנו הוא – אנחנו נסייע לכל מי שאף אחד לא יכול לסייע לו" אומר גרין ומציין שבמהלך כל השנה עוברים המתנדבים הכשרות בשיתוף כב"ה ויוצאים לא פעם במשלחות סיוע מעבר לטיפול באירועים באילת וסביבתה.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1295) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (131) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (28) מד"א נגב (42) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (271) משטרת ישראל (260) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (413) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)