הממשלה אישרה את הארכת החיסיון של חברת קצא"א, קו צינור אילת- אשקלון בחמש שנים נוספות

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הממשלה אישרה את הארכת החיסיון של חברת קצא"א, קו צינור אילת- אשקלון בחמש שנים נוספות, עד לסוף דצמבר, 2027, הנושא עלה לאישור הממשלה למרות מאות התנגדויות שהוגשו להארכת החיסיון.
רונית זילברשטיין
31/01/2023 | 23:25

הממשלה אישרה את הארכת החיסיון של חברת קצא"א, קו צינור אילת- אשקלון בחמש שנים נוספות, עד לסוף דצמבר, 2027, הנושא עלה לאישור הממשלה למרות מאות התנגדויות שהוגשו להארכת החיסיון. בשבועות האחרונים הוגשו לאתר התזכירים הממשלתי, למעלה מ – 300 התנגדויות, להארכת החיסיון, בהן של החברה להגנת הטבע, צלול, אדם, טבע ודין, מחאת הנוער למען האקלים, עמותת מדבר וים, אילת, עיריית אילת, איגוד ערים לאיכות הסביבה, נפת אשקלון, רשות ניקוז ונחל, ים המלח, התנועה לאיכות השלטון, שומרי הבית, לובי 99, מגמה ירוקה ועוד.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "המשך הענקת חיסיון לקצא"א, הוא מתן לגיטימציה ממשלתית, להתנהלותה השערורייתית של החברה. השפעותיה מרחיקות הלכת של החברה, על הטבע, הסביבה ובריאות האזרחים, מחייבות את הסרת החיסיון מפעולותיה ובטח לא את הארכת החיסיון. מדובר על חיסיון כמעט מוחלט, שאין לו כל הצדקה עניינית, המונע שקיפות ציבורית ומגביל מאוד את היכולת לפקח על פעילות החברה. החברה להגנת הטבע, קוראת לשרי הממשלה, לא לתמוך בהמשך החיסיון ולא לתת יד להסכמים מרחיקי לכת, שנחתמו הרחק מהעין הציבורית ואפילו מחלק ממשרדי הממשלה. : "ממשלה שמאריכה את החיסיון של חברת קצא"א, היא ממשלה שנושאת באחריות להיעדר השקיפות הציבורית, בפעילות של קצא"א, ממשלה שנושאת באחריות להגבלת היכולת לפקח על פעילותה של קצא"א וממשלה שתישא באחריות לאסון סביבתי ואקולוגי, אם חלילה יקרה, במפרץ אילת, כתוצאה מפעילות קצא"א.
"אסון סביבתי ואקולוגי במפרץ אילת, עלול לגרום לפגיעה קשה בתיירות, בכלכלת העיר ובתושביה, שרבים מהם מתפרנסים מענף התיירות ומתקיימים רק בזכותו".

ועדת הכספים של הכנסת, קיימה דיון בנושא הארכת החיסיון של חברת קצא"א, בעקבות הצעתו של ח"כ יוראי להב הרצנו.
עו"ד אסף בן לוי, יועץ משפטי בחברה להגנת הטבע, אמר בדיון: "בגלל שקצא"א היא חברה ממשלתית, בעלת פוטנציאל גבוה, לגרימת נזק סביבתי, בייחוד לאור אירועי העבר, שבהם היא הייתה מעורבת, לציבור יש את הזכות המלאה, לקבל את המידע ולדעת את הפרטים, על פעילותה של החברה, בתחומים שיש להם השפעה, על איכות חייהם של האזרחים".
יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, אמר בסוף הדיון: "אני יודע את הסיבות, שבגללן יש לחברת קצא"א חיסיון, אבל ייתכן והעמדה הגורסת כי יש לתת חיסיון מקיף כזה, היא אנכרוניסטית ויש לשנות את המצב הזה, לאור המציאות של היום.
אני אבדוק עם הייעוץ המשפטי שלנו, האם אני יכול לקיים דיון על החיסיון, אצלי כאן, בוועדה. אם אני יכול – נקיים דיון כזה, אני לא אעשה חיים קלים לקצא"א, כי מה שהיה נכון פעם, כבר לא נכון היום. הנושא הזה של קצא"א, ימשיך להיות על סדר היום של הכנסת הנוכחית".

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1295) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (131) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (28) מד"א נגב (42) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (271) משטרת ישראל (260) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (413) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)