שר התיירות יואל רזבוזוב, הגיע לביקור ראשון בעיר אילת ונפגש עם מלונאי אילת.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שר התיירות יואל רזבוזוב, הגיע לביקור ראשון בעיר אילת ועמד מקרוב אחר האתגרים והצרכים של העיר. במסגרת ביקורו קיים השר דיון מקצועי עם ראש עיריית אילת – אלי לנקרי בהשתתפות הנהלת העירייה ותאגיד התיירות העירוני, סייר באזור התיירות, ביקר בעסקים ומתקנים תיירותיים, ונפגש עם מלונאי אילת.
רונית זילברשטיין
18/08/2021 | 18:24

שר התיירות יואל רזבוזוב, הגיע לביקור ראשון בעיר אילת ועמד מקרוב אחר האתגרים והצרכים של העיר. במסגרת ביקורו קיים השר דיון מקצועי עם ראש עיריית אילת – אלי לנקרי בהשתתפות הנהלת העירייה ותאגיד התיירות העירוני, סייר באזור התיירות, ביקר בעסקים ומתקנים תיירותיים, ונפגש עם מלונאי אילת.

שר התיירות יואל רזבוזוב: ״אילת היא עוגן תיירותי ומשאב חשוב למדינת ישראל. משרד התיירות משקיע מאמצים רבים בפיתוחה של אילת ומוביל כעת מגה-פרויקט תשתיות רב-שנתי שיטפל ברצועת החוף של 15 ק"מ מטאבה ועד עקבה בעלות המוערכת של כ-800 מיליון ש"ח. כבר השנה, לאחר החגים, יוצא לביצוע שלב א' של הפרויקט ברצועת החוף הצפונית. נמשיך לפעול לפיתוחה, לחיזוקה של אילת ולקידום מעמדה כעיר תיירות מובילה בארץ ובעולם".

לאחר שהושגה הסכמה עקרונית במידת הצורך לשוב ולהפעיל את מתווה ה״אי הירוק" באילת המארחת במהלך הקיץ את המוני ישראל, הגיע כאמור שר התיירות לביקור ראשון בעיר. השר התרשם מההתנהלות העירונית במסגרתה פועלת העירייה בכל דרך למנוע את התפשטות הקורונה ויחד עם זאת מארחת מאות אלפי נופשים הפוקדים את העיר כבר שבועות ארוכים. יוסי חן, מנכ״ל תאגיד התיירות העירוני, שליווה את השר בביקורו במוקדי תיירות בעיר, דיווח כי רק בחודשי הקיץ (יולי – אוגוסט) ארחה העיר אילת מעל למיליון נופשים.
 
בדיון מקצועי עם הנהלת העירייה סקר ראש העירייה – אלי לנקרי בפני השר את האתגרים עמם מתמודדת העיר אילת בצל מגפת הקורונה והמשברים שקדמו לה עם סגירת שדה דב והסופה שגרמה לנזק רב בחופים. עוד עודכן השר בעניין רמת התחלואה בעיר ולגבי ההכרח להפעיל שוב את מתווה ״האי הירוק״ שפעל בהצלחה במשך 50 ימים בעיר.

ראש העירייה הדגיש בפני השר שסגר ממושך נוסף עלול להוביל לקריסה של העיר ולכן חייב לקדם את המהלך להשבת המתווה, שיאפשר שליטה ובקרה בכניסות לעיר במידה ואכן יוחלט על הטלת הסגר. עוד הדגיש ראש העירייה את ההיערכות לקראת אירועי חורף גדולים בראשם אירוח של תחרות היופי העולמית ״מיס יוניברס״ באילת בשתוף פעולה עם משרד התיירות.

מתן בארי, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק התיירות דיבר על החשיבות בקידום תוכן לאילת כחלק משיפור המוצר התיירותי לצד הנגשת דרכי התחבורה לאילת באוויר וביבשה. המשנה לראש העירייה, סטס דנקין ומחזיק תיק שירותים עירוניים עדכן את השר ואת מנכ״ל משרדו על הפעולות לתחזוקת חופי הים ואזור התיירות.

השר שהתרשם כאמור מהמאמצים העירוניים למניעת התפשטות הקורונה לצד פעולות לשמירה על בריאות התושבים והנופשים, הדגיש גם כחבר קבינט הקורונה כי נעשים מאמצים גדולים להימנע מסגר. השר רזבוזוב מאמין שלא יהיה סגר, אבל הדגיש שנהיה חייבים להכין את התשתית החוקתית שאילת תהיה אי ירוק. שר התיירות הבהיר, כי ישנה תמיכה שלו כמו של שר הבריאות ושר המשפטים להיערך במידת הצורך להפעלת מתווה ״האי הירוק״ ויחל הליך של תיקון חקיקה כנדרש. עוד ציין השר, כי הוא תומך בעידוד תיירות חוץ לאילת כשתפעל כאי ירוק.

עוד במסגרת הדיון קיבל שר התיירות רזבוזוב סקירה לגבי התכנית לפיתוח חוף אילת המיושמת כעת בהובלה של משרד התיירות באמצעות החברה הממשלתית להגנות ים המלח בע״מ (חל״י) כזרוע ביצועית של המשרד. שלב א׳ צפוי להתחיל אחרי החגים ועלות העבודות נאמדת בכ 60 מיליון ש״ח מתקציב החלטת הממשלה לקידום אילת שהתקבלה כזכור לאחר סגירת שדה דב.
 
במסגרת הביקור סייר כאמור השר רזבוזוב באזור התיירות וביקר במלון הראשון באילת מרשת אברהם הוסטל, בקריית הספורט הבינלאומית, בשטח המיועד להקמת מרכז כנסים ובפארק אופירה. מחר (ה׳) יסייר השר בפארק הצפרות, במצפה התת ימי ביקב המקומי יקב ״הים האדום״ ובמסופי הגבול עם בגין בטאבה ורבין.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1268) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (27) המועצה האזורית ערבה תיכונה (27) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (42) חרבות ברזל (47) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (26) כביש 40 (56) כביש 90 (128) כביש הערבה (124) כיבוי אש (18) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (40) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (78) משטרת אילת (267) משטרת ישראל (256) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (409) ערבה תיכונה (95) פיקוד העורף (20) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)