רפ"ק ספי (יוסף) דהאן מאילת השתתף בתחרות הישראמן במקצה חצי איש הברזל.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
רפ"ק ספי (יוסף) דהאן מאילת השתתף בתחרות הישראמן במקצה חצי איש הברזל. שוטרי משטרת אילת שהוצבו ברחבי העיר, כדי לאבטח את המתחרים בישראמן אילת 2022. אבטחו גם את ספי, קצין המשרת עימם, מפקדם הישיר של חלקם.
רונית זילברשטיין
29/01/2022 | 21:26

תחרות הספורט הנחשבת לקשה מבין כל תחרויות הספורט – ישראמן אילת 2022 התקיימה בסוף השבוע באילת. בין המשתתפים רפ"ק ספי (יוסף) דהאן ראש לשכת שיטור קהילתי במשטרת אילת.

משפחת דהאן עברה להתגורר באילת אילת לפני כשלוש שנים בעקבות תפקיד אליו מונה ספי במשטרת אילת. ספי הוא בן 44, נשוי למורן, שפית קונדיטורית במקצועה ולהם ארבעה ילדים.
בשעות הפנאי (המעטות) שאינו במשטרה במסגרת תפקידו האינטנסיבי, מבלה ספי באימונים מפרכים הכרוכים בהשתתפותו בישראמן.
,
השנה השתתף ספי בפעם השלישית במקצה חצי איש הברזל הכולל 1.9 ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבת אופניים ו- 21.1 ק"מ ריצה שהם סך כולל של 113 ק"מ של פעילות גופנית בעצימות גבוהה כשלאורך כל הדרך הוא מוקף בשוטרים המשרתים עימו וחלקם אף תחת פיקודו הישיר, כשהוא חולף על פני נופים של העיר שהוא כ"כ אוהב.

לפני כארבע שנים, עת התחיל לגבש את רעיון השתתפותו בתחרות הנחשבת לקשה מכל, נגדע הרעיון באיבו בשל פציעה בגבו של ספי. בעקבותיה ניאלץ לעבור ניתוח מורכב שאילץ אותו לתקופת החלמה ממושכת במהלכה היה עליו להימנע מכל פעילות ספורטיבית.
"השיקום היה קשה, פיזית ובעיקר נפשית. להתחיל הכול מאפס, הליכה במים רדודים, הצבת האופניים באמצע הסלון ומדי פעם להתיישב עליהם, רק להתיישב. שלא לדבר על הקושי לפדל במקום. ריצה. לא יכולתי בכלל לחשוב על ריצה, כל חלומי היה לחזור ללכת ישר מבלי לגרור עימי צליעה."

ספי החל את תהליך השיקום במהלכו הוא פגש את מי שלימים יגדיר כמנטור הרוחני שלו, פטריק להט ז״ל, ומתחיל את המסע להגשמת חלום הישראמן, כשלאורך הדרך הוא מוקף בתמיכה ובידע המקצועי שמקבל מהמנטור שלו, שכמה שנים קודם היה במצב זהה לשלו.

"אחרי שהצלחתי להתיישב על האופניים, הבנתי שצריך להתחיל לדווש. בחוץ. "קדימה" הייתי אומר לעצמי, יש אימונים, יש יעד, צריך להגיע אליו ולפרק את המוקשים שבדרך אומר ספי. "רחמים עצמיים הם כמו אויב, הם אורבים לאדם בנקודות התורפה וברגעי השבירה, אבל יותר מכל הם תוקפים תמיד בשעת הבוקר המוקדמת, כשבחוץ חשוך וערפילי השינה מסרבים להתפוגג, כשהשעון המעורר קורע את דממת הבית שכולם בו ישנים ומזכיר שצריך להיפרד מהשמיכה ומחמימות המיטה, בניגוד לכל רצון והיגיון ולצאת לאימון".

"למדתי לדעת שאסור לי לפקפק בשעות הבוקר, וכשהשעון מצלצל זה לא הזמן לשאלות וקושיות כמו "למה" "ולמה זה כדאי בכלל." , צריך לקום מיד בלי שאלות, בלי עוד דקה או שתיים של התפנקות במיטה, בלי דחיות ובלי רחמים עצמיים, לכל אלה יש מקום, עד לרגע קבלת ההחלטה. כשהתקבלה ההחלטה, חייבים לציית לה."

ההחלטה של ספי כמו של כל מתחרה בישראמן היא מורכבת, החלטה שעומדת מאחוריה התחייבות לאין ספור אימונים, לקראת תחרות כה קשה שמתוארת כזו שמביאה את מתחריה לקצה גבול יכולתם, הפיזית והנפשית כאחת.
"כך בטרם מאיר היום, לאור פנסי הרחוב הסמוכים לחוף, הגוף שקוע במי הים והמוח בהרהורים קיומיים טורדניים, ומדי כל חתירה שלישית הראש עולה מעלה, הגוף מפלח את המים הקרים בתנועות קצובות, המבט מטה, עוקב אחרי השתקפות קרני השמש הראשונות החודרות בעד העננים, והגוף מתחיל להתמכר לחדגוניות התנועה ולתחושת המים הצוננים העוטפים אותו, והראש מתרוקן אט אט ממחשבות, עוד דרך למירוק הנפש", מספר ספי.

השנה סיים ספי את מקצי תחרות חצי איש הברזל תוך שבע שעות ו-44 דקות, כשבסופם ממתינים לו נרגשים אשתו וילדיו.
"ההכנה הפיסית והמנטלית, השיקום הארוך, האימונים, הידע שצברתי וכל רגעי התחרות עצמה, אף לא אחד מאלה הכין אותי להתרגשות העצומה שמציפה אותי ב100 המטרים האחרונים לקו הסיום. התרגשות שמתעצמת בכל צעד. ולבסוף כשאני שם, מבחין בהם ביקרים לי מכל, האנשים שאוהבים אותי ודואגים לי, שנמצאים שם בשבילי תמיד, חוזקה עצומה אופפת אותי וכל כאב עוזב את גופי ואז אני מרגיש כמו בדקה הראשונה של התחרות…. מלא כוחות ואנרגיה. הריצה המשותפת עם ילדיי כשאשתי עומדת נרגשת בקו הסיום הם החותמת שלי לכל המסע המטורף הזה, והתגשמות החלום שהתחיל אי שם אז על שולחן הניתוחים.. בלעדי אשתי, מורן, שבילתה שעות אינספור לבדה, ברגעים בהם הייתה צריכה אותי יותר מכל ולא היית שם בשבילה… בלעדיה שום דבר מכל זה לא היה קורה".

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1268) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (27) המועצה האזורית ערבה תיכונה (27) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (42) חרבות ברזל (47) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (26) כביש 40 (56) כביש 90 (128) כביש הערבה (124) כיבוי אש (18) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (40) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (78) משטרת אילת (267) משטרת ישראל (256) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (409) ערבה תיכונה (95) פיקוד העורף (20) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)