מנתוני דואר ישראל תושבי אילת הזמינו כ-446 אלף חבילות בשנת 2020‏

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מנתוני דואר ישראל לסיכום השנה עולה כי בשנת 2020‏ הוזמנו 50 מיליון חבילות מחו”ל . תושבי אילת הזמינו כ-446 אלף חבילות בשנת 2020‏ כך עולה מפרסום “דוח הסחר המקוון של דואר ישראל” לשנת 2020.
רונית זילברשטיין
25/01/2021 | 18:49
צוות דואר אילת והמנהלת קרי ענקרי

מנתוני דואר ישראל לסיכום השנה עולה כי בשנת 2020‏ הוזמנו 50 מיליון חבילות מחו”ל . תושבי אילת הזמינו כ-446 אלף חבילות בשנת 2020‏ כך עולה
מפרסום “דוח הסחר המקוון של דואר ישראל” לשנת 2020.

עוד עולה מהדו”ח כי השנה נמסרו 50 מיליון חבילות ‏מחו”ל, מול 68 מיליון חבילות שנמסרו בשנת 2019 – ירידה של 26.5%. מנתוני דואר ישראל לסיכום ‏‏2020, עולה, כימתוך כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו”ל, כ-30 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים ‏הגדולות: פתח תקוה – מובילה לראשונה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה, עם כ-2.9 מיליון ‏חבילות שתושביה הזמינו השנה (11.8 חבילות לתושב בממוצע), כרמיאל מדורגת במקום השני עם כ-‏‏540 אלף חבילות (11.7 חבילות לתושב בממוצע), ובמקום השלישי עפולה שתושביה הזמינו השנה כ- ‏‏605 אלף חבילות מחו”ל (11.2 חבילות לתושב בממוצע). ‏

תל אביב ממשיכה להוביל את דירוג הערים בכמות החבילות, והיא העיר שתושביה הזמינו את כמות ‏החבילות הגבוהה ביותר גם בשנת 2020 עם כ-4.7 מיליון חבילות. ביחס לגודל האוכלוסיה, תל אביב ‏דורגה השנה במקום הרביעי, עם 10.1 חבילות לתושב, לעומת 2019 אז דורגה במקום השני ביחס ‏לגודל האוכלוסיה. ‏

עלי אקספרס אתר הקניות הבינלאומי המוביל בהזמנות ב-2020, סופר פארם אתר הקניות הישראלי ‏המוביל
מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על ידי מכון “שילוב “‏I2R‏ עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי ‏מייצגבקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת ‏אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הואעלי אקספרס ‏‏(60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר הקניות ‏SHEINהסיני (30%) ‏ואחריהם(29%)‏ebayאמזון (21%)ו-.(21%)‏Nextהמדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – ‏סין, ארה”ב ובריטניה.‏

מסקר מכון “שילוב “‏I2R‏ עבור דואר ישראל עולה עוד כי אתר הקניות הישראלי הפופולארי בקרב ‏הישראליים הוא סופר- פארם (24%), אחריו: טרמינל‏X (18%‎‏) עזריאלי. קום (15%), וואלה שופס ‏‏(13%) וקסטרו.(11%).‏

ביגוד הוא הקטגוריה המובילה בקניות ברשת אחרי הנעלה, קוסמטיקה, מוצרי חשמל וגאדגטים
עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו”ל) ‏בשנת 2020 היתהביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור ‏‏(35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג’טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ‏ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .‏

דני גולדשטיין, מנכ”ל חברת דואר ישראל, אמר “שנת 2020 הייתה אחת השנים המאתגרות בתולדות ‏דואר ישראל והעמידה אותנו במבחן לאור הירידה בהטסות בכל העולם, סגירת חלק מהמדינות, והצורך ‏ולהמשיך ולשרת את הציבור כתשתית חיונית גם בתקופות הסגר, תוך הקפדה על הנחיות משרד ‏הבריאות, גם כאשר עובדים רבים נעדרו, עקב מחלה או בידוד. הגענו לתקופה זו איתנים מתמיד, על ‏בסיס מערך לוגיסטי וטכנולוגי מתקדם שהוקם בשנים האחרונות, וניהול מוקפד שאיפשר לנו להמשיך ‏ולתת שירות מיטבי גם בתקופת הקורונה, ואף להיערך לחגי הקניות בצורה טובה יותר משנים קודמות”. ‏

לדברי גולדשטיין, “בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם ‏רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, ‏בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו”ל וסגירת הקניונים בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור ‏חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת ‏יותר מידע במערכות הדיגיטל של החברה. בתחום התשלומים, 60% מהקניות שהתבצעו השנה ‏בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר, התבצעו לרכישות בטוחות מחו”ל. בעקבות הקורונה ראינו השנה ‏התחזקות של רכישות באתרים ישראליים וגידול בקטגורית השליחים, וזו הזדמנות עבור אתרי הסחר ‏בארץ, להגיע לקהלים חדשים על בסיס היכרות עם הטעם הישראלי, והצעת ערך בשילוב שירות עד ‏הבית באותו יום, או ביום שלמחרת”. ‏

‏46% מהקונים באתרים ישראליים קנו מעל 1,000 שקל ב-2020‏
הנתונים מראים, כי22% מהקונים באתרים ישראליים מעריכים שהיקף הקניה שלהם בשנת 2020 ‏באתרים בארץ היה עד 500 שקל בשנה, 23% הוציאו בין 500 שקל ל-1000 שקל, 19% הוציאו בין ‏‏1000-2,000 שקל, 11% קנו בין 2,000-3,500 שקל, 7% קנו בין 3,500-5,000 שקל, 9% קנו מעל ‏‏5,000 שקל ו-8% לא ידעו להעריך.‏

‏28% מהקונים באתרים בינלאומיים קנו מעל 500 דולרב-2020‏
‏27% מהקונים באתרים בינלאומיים ציינו, כי ההוצאה הכספית השנתית שלהם במהלך 2020 מאתרי ‏אינטרנט בחו”ל היתה עד 100 דולר, 36% קנו בין 100 ל-500 דולר, 18% קנו בין 500-1,000 דולר, ‏ו-10% קנו מעל ל-1,000 דולר, כאשר 8% לא ידעו להעריך את היקף הקניה. ‏

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
נגישות