מנתוני דואר ישראל תושבי אילת הזמינו כ-446 אלף חבילות בשנת 2020‏

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מנתוני דואר ישראל לסיכום השנה עולה כי בשנת 2020‏ הוזמנו 50 מיליון חבילות מחו"ל . תושבי אילת הזמינו כ-446 אלף חבילות בשנת 2020‏ כך עולה מפרסום "דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020.
רונית זילברשטיין
25/01/2021 | 18:49
צוות דואר אילת והמנהלת קרי ענקרי

מנתוני דואר ישראל לסיכום השנה עולה כי בשנת 2020‏ הוזמנו 50 מיליון חבילות מחו"ל . תושבי אילת הזמינו כ-446 אלף חבילות בשנת 2020‏ כך עולה
מפרסום "דוח הסחר המקוון של דואר ישראל" לשנת 2020.

עוד עולה מהדו"ח כי השנה נמסרו 50 מיליון חבילות ‏מחו"ל, מול 68 מיליון חבילות שנמסרו בשנת 2019 – ירידה של 26.5%. מנתוני דואר ישראל לסיכום ‏‏2020, עולה, כימתוך כ-50 מיליון חבילות שהוזמנו מחו"ל, כ-30 מיליון חבילות נמסרו ב-20 הערים ‏הגדולות: פתח תקוה – מובילה לראשונה בהזמנת חבילות ביחס לגודל האוכלוסיה, עם כ-2.9 מיליון ‏חבילות שתושביה הזמינו השנה (11.8 חבילות לתושב בממוצע), כרמיאל מדורגת במקום השני עם כ-‏‏540 אלף חבילות (11.7 חבילות לתושב בממוצע), ובמקום השלישי עפולה שתושביה הזמינו השנה כ- ‏‏605 אלף חבילות מחו"ל (11.2 חבילות לתושב בממוצע). ‏

תל אביב ממשיכה להוביל את דירוג הערים בכמות החבילות, והיא העיר שתושביה הזמינו את כמות ‏החבילות הגבוהה ביותר גם בשנת 2020 עם כ-4.7 מיליון חבילות. ביחס לגודל האוכלוסיה, תל אביב ‏דורגה השנה במקום הרביעי, עם 10.1 חבילות לתושב, לעומת 2019 אז דורגה במקום השני ביחס ‏לגודל האוכלוסיה. ‏

עלי אקספרס אתר הקניות הבינלאומי המוביל בהזמנות ב-2020, סופר פארם אתר הקניות הישראלי ‏המוביל
מסקר עדכני שנערך בינואר 2021 על ידי מכון "שילוב "‏I2R‏ עבור חברת דואר ישראל במדגם ארצי ‏מייצגבקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, שקנתה בשנה האחרונה ברשת (לא כולל מוצרי מזון והזמנת ‏אוכל במשלוחים), עולה כי אתר הקניות הבינלאומי הפופולארי בקרב ישראליים הואעלי אקספרס ‏‏(60%), במקום השני, ולראשונה בדירוג אתר הקניות ‏SHEINהסיני (30%) ‏ואחריהם(29%)‏ebayאמזון (21%)ו-.(21%)‏Nextהמדינות המובילות מהן מגיעות החבילות ישראל – ‏סין, ארה"ב ובריטניה.‏

מסקר מכון "שילוב "‏I2R‏ עבור דואר ישראל עולה עוד כי אתר הקניות הישראלי הפופולארי בקרב ‏הישראליים הוא סופר- פארם (24%), אחריו: טרמינל‏X (18%‎‏) עזריאלי. קום (15%), וואלה שופס ‏‏(13%) וקסטרו.(11%).‏

ביגוד הוא הקטגוריה המובילה בקניות ברשת אחרי הנעלה, קוסמטיקה, מוצרי חשמל וגאדגטים
עוד עולה מהסקר ומנתוני דואר ישראל, כי הקטגוריה המובילה בקניות ברשת (באתרים בארץ/חו"ל) ‏בשנת 2020 היתהביגוד (73%). קטגוריות נוספות היו הנעלה (41%), קוסמטיקה, בישום ואיפור ‏‏(35%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית (35%), גאדג'טים (33%), כלי בית (32%), סמארטפונים ‏ואביזרים לטלפון (32%) ואביזרים וקישוטים לבית(31%) .‏

דני גולדשטיין, מנכ"ל חברת דואר ישראל, אמר "שנת 2020 הייתה אחת השנים המאתגרות בתולדות ‏דואר ישראל והעמידה אותנו במבחן לאור הירידה בהטסות בכל העולם, סגירת חלק מהמדינות, והצורך ‏ולהמשיך ולשרת את הציבור כתשתית חיונית גם בתקופות הסגר, תוך הקפדה על הנחיות משרד ‏הבריאות, גם כאשר עובדים רבים נעדרו, עקב מחלה או בידוד. הגענו לתקופה זו איתנים מתמיד, על ‏בסיס מערך לוגיסטי וטכנולוגי מתקדם שהוקם בשנים האחרונות, וניהול מוקפד שאיפשר לנו להמשיך ‏ולתת שירות מיטבי גם בתקופת הקורונה, ואף להיערך לחגי הקניות בצורה טובה יותר משנים קודמות". ‏

לדברי גולדשטיין, "בשנים האחרונות הפך דואר ישראל לשחקן משמעותי בשוק הסחר המקוון שתורם ‏רבות להורדת יוקר המחיה בישראל. בשנת 2020 הקניות ברשת הפכו לאמצעי המרכזי לביצוע קניות, ‏בעקבות הקורונה, סגירת השמיים לטיסות לחו"ל וסגירת הקניונים בארץ. אנו ממשיכים לפעול לשיפור ‏חווית הלקוח ולצמצום זמני ההמתנה ביחידות הדואר באמצעות שירות זימון תורים מראש, והנגשת ‏יותר מידע במערכות הדיגיטל של החברה. בתחום התשלומים, 60% מהקניות שהתבצעו השנה ‏בכרטיסים הנטענים של בנק הדואר, התבצעו לרכישות בטוחות מחו"ל. בעקבות הקורונה ראינו השנה ‏התחזקות של רכישות באתרים ישראליים וגידול בקטגורית השליחים, וזו הזדמנות עבור אתרי הסחר ‏בארץ, להגיע לקהלים חדשים על בסיס היכרות עם הטעם הישראלי, והצעת ערך בשילוב שירות עד ‏הבית באותו יום, או ביום שלמחרת". ‏

‏46% מהקונים באתרים ישראליים קנו מעל 1,000 שקל ב-2020‏
הנתונים מראים, כי22% מהקונים באתרים ישראליים מעריכים שהיקף הקניה שלהם בשנת 2020 ‏באתרים בארץ היה עד 500 שקל בשנה, 23% הוציאו בין 500 שקל ל-1000 שקל, 19% הוציאו בין ‏‏1000-2,000 שקל, 11% קנו בין 2,000-3,500 שקל, 7% קנו בין 3,500-5,000 שקל, 9% קנו מעל ‏‏5,000 שקל ו-8% לא ידעו להעריך.‏

‏28% מהקונים באתרים בינלאומיים קנו מעל 500 דולרב-2020‏
‏27% מהקונים באתרים בינלאומיים ציינו, כי ההוצאה הכספית השנתית שלהם במהלך 2020 מאתרי ‏אינטרנט בחו"ל היתה עד 100 דולר, 36% קנו בין 100 ל-500 דולר, 18% קנו בין 500-1,000 דולר, ‏ו-10% קנו מעל ל-1,000 דולר, כאשר 8% לא ידעו להעריך את היקף הקניה. ‏

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אילת (743) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (65) בית חולים יוספטל (42) בנימין נתניהו (15) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (28) דר' דרורי גניאל (49) החברה הכלכלית חכ"א (13) המועצה האזורית חבל אילות (21) המועצה האזורית ערבה תיכונה (22) המשרד להגנת הסביבה (21) חבל אילות (22) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (15) כביש 12 (20) כביש 40 (22) כביש 90 (71) כביש הערבה (67) כיבוי אש (16) כיבוי אש אילת (62) מאיר יצחק הלוי (160) מד"א נגב (22) מד,א אילת (15) מינהל החינוך אילת (28) מינהל שח,ק (14) מירי קופיטו (20) מלונאות, תיירות (14) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (19) מפרץ אילת (40) משטרת אילת (173) משטרת ישראל (165) משרד התיירות (24) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (292) ערבה (13) ערבה תיכונה (49) פיקוד העורף (17) ראש הממשלה (15) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (32) רשות שדות התעופה (22) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (24) שדה תעופה החדש "רמון" (20) שר התחבורה (15) תאגיד התיירות (23) תאגיד עירוני לתיירות אילת (20)