חמישה פרסי חינוך הוענקו למצוינים במערכת החינוך באילת

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חמישה פרסי חינוך הוענקו למצוינים במערכת החינוך באילת. הזוכים: דוד לוי – מורה למוסיקה, דליה אלון – מורה לאומנות, חנה נוריאל – גננת , מדינה אלמלח – מורה לחינוך גופני, יוני אלמוג – רכזת, מנחה ומדריכה לגיל הרך.
רונית זילברשטיין
06/03/2020 | 00:15
צילום: יניב כהן.

חמישה פרסי חינוך הוענקו למצוינים במערכת החינוך, במסגרת הטקס השנתי המסורתי. כמידי שנה גם השנה, פתח הטקס את חגיגות אילת לציון71 שנים לשחרורה וחתם חודש של ביקורים הדדיים במסגרתם פתחו מוסדות החינוך את שעריהם ללמידת עמיתים וחשיפה של פרויקטים ייחודיים. ואלה הם מקבלי הפרס לשנת תש"ף: דוד לוי – מורה למוסיקה בבית ספר "אורים" ובית ספר התיכון ע"ש "רבין"– פרס מפעל חיים, מדינה אלמלח – מורה לחינוך גופני, רכזת אקלים וחברת צוות ההנהלה בבית ספר "ברנקו וייס", דליה אלון – מורה לאומנות בבית ספר התיכון ע"ש "רבין", חנה נוריאל – גננת גן "שיטה", יוני אלמוג – רכזת, מנחה ומדריכה לגיל הרך במתנ"ס שחמון.

לצד הופעה סוחפת של רמי קליינשטיין, זכו מאות אנשי החינוך ממחווה מרגשת במיוחד, כאשר עלו על הבמה בהפתעה ובהתנדבות, האחים אריק וגיל גת ואחריהם אמיר דדון, שגדלו והתחנכו באילת והגיעו במיוחד כדי לפרגן לדוד לוי, זוכה פרס מפעל חיים שהיה מורה שלהם למוסיקה. שלושה מתוך חמשת הזוכים – דוד לוי, חנה נוריאל ויוני אלמוג גם הם בוגרי מערכת החינוך באילת שלמדו באותו מחזור ואף באותה הכיתה – שזה מקור כפול לגאווה.

מאות עובדי מערכת החינוך מילאו אמש (א') את אולם מלון הרויאל גארדן בו התקיים טקס פרסי החינוך, וזכו לשבחים רבים על עשייתם מראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי, מהמשנה למנכ"ל העירייה וראש מינהל שח"ק – ד"ר דרורי גניאל, וממנהלת אגף החינוך בעירייה – מירי קופיטו.

ראש העירייה– מאיר יצחק הלוי פתח את הערב החגיגי בדברי הלל ושבח למנהיגות החינוכית ולכל הצוותים החינוכיים,אשר מובילים את המערכת ואת ילדינו להישגים רבים, בתוכם שלושה פרסי חינוך ארציים ועוד אותות ופרסים בהם זוכה העיר והקהילה במהלך השנים. עוד ציין ראש העירייה בהתרגשות, כי מערכת החינוך היא נשמת אפה של העיר ובהתאם לכך, כל אמירות הלבה נוגעות לחינוך, בתוכן עידוד לגיוס איכותי לצה״ל, חיזוק ערך ההתנדבות בקהילה בקרב בני נוער ובכלל, קידום אורח חיים בריא, קבלת השונה בבחינת "אחר אתה חבר", טיפול בקשישים בודדים וטיפול כולל במשפחה לילדים עם צרכים מיוחדים ולא רק בפרט עצמו וצו השעה, מיגור האלימות ברשתות החברתיות. בפנייה לאנשי החינוך הודה ראש העירייה לכל אחת ואחד על עשייה איכותית ומעצימה. "אני מכיר ומוקיר כל אחד ואחת מהזוכים, את עשייתם הייחודית והאיכותית למען ילדינו. התברכנו בכם, תבורכו".

ד"ר דרורי גניאל אמר בדבריו: "אתם, חתן וכלות הפרס (שלושה מכם בני כיתה אחת!) תחיו לנצח בתודעת התלמידים. אתם שנכנסים ללב התלמידים, לראשם ולזיכרון שלהם, אתם שמושיטים יד אוהבת המובילה את הצעירים בשבילי החיים מלאי המהמורות, אתם המורים, גיבורי התרבות שלנו,בוני העתיד, אתם באמת המשרד לתשתיות לאומיות".

מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך הודתה גם היא לכל קהילת החינוך: "תודה על עבודתכם החשובה מלאת ההשקעה, לאלה הפועלים בתוך מוסדות החינוך ולאלה שנמצאים במעטפת החינוכית ומסייעים לכם לעשות את עבודתכם בהצלחה. מחנכים, מדריכים, מנהלים, אנשי טיפול, אנשי מנהלה, חינוך פורמלי ובלתי פורמלי- קהילת חינוך מופלאה– תודה". בפניה אישית לזוכים ולפני שהקריאה את המקאמה המחורזת המסורתית אמרה: "אתם הזוכים, מייצגים תפיסה חינוכית מרגשת שהפכה לניגון חיים: אמונה בכל ילד וביכולתו להצליח, אהבה ומסירות לעשייתם החינוכית רבת השנים. זוכים יקרים, אתם דוגמא לכולנו, והארת פועלכם באור יקרות מאירה את מערכת החינוך באילת כולה".

הטקס המרשים הופק גם השנה על ידי מירי קופיטו – מנהלת אגף החינוך ביחד עם מירה'לה הראל ומירב אפק. את הטקס הנחתה דליה מזור. במהלך הטקס נהנו כל עובדי מערכת החינוך מהופעתו של רמי קליינשטיין וממחווה מרגשת במיוחד, כאשר עלו כאמור על הבמה בהפתעה ובהתנדבות, האחים אריק וגיל גת ואחריהם אמיר דדון, שגדלו והתחנכו באילת והגיעו במיוחד כדי לפרגן לדוד לוי, זוכה פרס מפעל חיים שהיה מורה שלהם למוסיקה.

ראוי לציין, כי גם השנה פעלה ועדת הפרס, שבועות ארוכים בטרם ההכרזה. אל שולחן הועדה הגיעו עשרות המלצות. לשלב הסיום הגיעו חמישה נבחרים והם הזוכים בפרס. חברי הועדה שפעלו בהתנדבות הם: ד"ר חנה רוזנפלד –יו"ר הוועדה – מנהלת המכון לחקר ימים ואגמים באילת, בנימינה בלום גמלאית מערכת החינוך, בעבר מנהלת בית הספר התיכון ע"ש בגין, רונית בית הלחמי מנהלת מרכז פיסגה, שמחה הראל –בעבר מנהלת בית ספר התיכון ע"ש רבין, זוכת פרס החינוך – מפעל חיים לשנת תשע"ט, פרופ' נדב ששר – קמפוס אילת של אוניברסיטת בן גוריון, אייל סורגייט– יו"ר פורום ההורים העירוני, שרון הלפנבאום – נציגת ציבור ורכזת הוועדה – מגי טובל.

ואלה הם זוכי פרס החינוך לשנת תש"ף, בזכות עשייה חינוכית איכותית מעל ומעבר למתחייב מהתפקיד:

פרס החינוך תש"ף הוענק לחנה נוריאל – גננת גן "שיטה" על דרך עבודתה המיוחדת המובילה לפיתוח סקרנות,עידוד חשיבה, העשרת עולמו של הילד ופיתוח דרכי התנהגות אישית וחברתית. על טיפוח הגינה האקולוגית שהיא לב ליבו של הגן, המקנה לילדי הגן חינוך מיטבי המקדם אורח חיים בריא.על יכולת הכלה המאפשרת מקום של כבוד לכל אחד מילדי הגן. על החינוך לקבלת השונה וקידומו המתמיד בדרכים יצירתיות. על רגישותו השקעה במסירות ללא גבול בפיתוח תהליכים חינוכיים מתקדמים, תוך פיתוח מתמיד של תחומי הליבה. דרך עבודתה מאופיינת בדוגמה אישית, בהכלה ובמקצועיות, המהווים השראה לכל העוסקים בחינוך הגיל הרך.עבודתה המשובחת נעשית מתוך ראיה קהילתית רחבה ואחריות חינוכית מהמעלה הראשונה.

פרס החינוך תש"ף הוענק למדינה אלמלח – מורה לחינוך גופני, רכזת אקלים וחברת צוות ההנהלה בבית ספר "ברנקו וייס" על היכולת לטעת בתלמידים את השאיפה המתמדת לצמיחה ולהתפתחות. על האמונה ביכולתם תוך שאיפה מתמדת לשיפור ההישגים ומימוש יעדי הצלחה. כרכזת האקלים בבית הספר מצליחה מדינה, באופן ייחודי ומקורי לנהל משברים ואירועים באופן נחוש ורגיש. על הובלת הפרויקט הייחודי לטיפוח, עידוד והעצמה של התלמידים העולים החדשים. על יצירת אקלים בית ספרי של תקווה, התובע מאמץ בלתי מתפשר למען כל תלמיד ותלמיד. בית הספר המתמודד עם תלמידים מאתגרים הפך בזכותה לממוקד במטרותיו וחסר פשרות במאבקו למען הצלחתו הלימודית ורווחתו הנפשית של כל תלמיד. על גישתה האישית האופטימית המיוחדת לתלמידיה, הנעשית מעומק הלב ומתוך נשמה יתרה. על היותה מחנכת בפועל של כלל המורים בבית הספר בשדה הערכי במשימת קידומו, חינוכו וטיפוחו של התלמיד. על הקשר המתמיד והמעצים עם תלמידיה הבוגרים והדרכתם במסלולי החיים. על היותה אשת צוות מעולה, יוזמת, תומכת ומעוררת השראה.

פרס החינוך תש"ף הוענק לדליה אלון – מורה לאומנות בבית הספר התיכון ע"ש יצחק רבין, על הובלת תלמידי בית הספר הבוגרים ליצירת חותם אומנותי הבא לידי ביטוי בקירות היצירה המוצגים במבנה בית הספר לאורך 30 שנה. על היכולת לשלב נושאים ערכיים ורלוונטיים תוך דיאלוג ארוך עם התלמידים. על הדרך האומנותית המיטבית, המאפשרת להם להביע את עצמם. בזכותה, יצירות האומנות של התלמידים מספרות את "סיפור בית הספר" לאורך השנים. על יכולתה המיוחדת ליצור עם התלמידים באופן אישי את פסיפס חייהם והכרה באומנות כדרך לביטוי עצמי. על הדרך היצירתית והחוויתית בה היא מובילה את כל שותפי העשייה לפתיחות, התחשבות בזולת וסובלנות. על טיפוח תלמיד בוגר בעל תחושת ערך ומשמעות המרגיש שייכות לקהילה, לחברה ולמדינה. על הטמעת ההבנה בקרב התלמידים, כי כל אחד הוא יחיד ומיוחד אך כולם יחד הם רקמה אנושית אחת.בדרך עבודתה מביאה דליה לידי ביטוי את האמרה הידועה של מבקר האומנות, ג'ון ראסקין: "כי באמנות פוסעים יחד היד, הראש והלב".

פרס החינוך תש"ף הוענק ליוני אלמוג -רכזת, מנחה ומדריכה לגיל הרך במתנ"ס שחמון על קידום ופיתוח אוכלוסיית הגיל הרך ומשפחותיה, בשלבים הראשונים של חייהם. על מעורבותה והליווי האישי אותו היא מעניקה למטופליה, כמשלימת שרותי הבריאות בתחום הריון, הכנה ללידה, צעדים ראשונים בהורות והדרכה בטיפול האישי ברך הנולד ובמשפחתו. על היותה כתובת למשפחות צעירות בעת התרחבות המשפחה, כאוזן קשבת, מייעצת, מלווה וזמינה 24 שעות ביממה בכל ימות השבוע. על הובלה והפעלת תכנית טיפולית עירונית ייחודית בתחנות לבריאות המשפחה ובתחנת טיפת חלב, כחלק מהתכנית הלאומית לילדים ונוער בסיכון, על היותה בין יוזמי התכנית "התחלה טובה" כחלק ממערך התכנית של הפרויקט הארצי, המקדם את צרכי ההורים באזור, להורות מיטבית.כל עבודתה נעשית בהתאמה לאוכלוסייה הטרוגנית, תוך יצירת אקלים חינוכי – טיפולי, ייחודי, אכפתי, מכבד ומקדם. בפועלה מהווה יוני מודל, כנושאת דגל של מעורבות ושילוב בתחום החינוכי – טיפולי המשלים, לשירותים הקיימים, במסגרות גורמי הטיפול הרווחה, החינוך והסיעוד הרפואי. על עשייתה המשובחת והמגוונת, הנעשית מתוך ראיה קהילתית רחבה,אהבת האדם ואחריות חינוכית מהמעלה הראשונה.

פרס מפעל חיים לשנת תש"ף הוענק לדוד לוי – מורה למוסיקה בבית ספר "אורים" וביה"ס התיכון "רבין",על היותו מוסיקאי מחונן. בעולמו המוסיקה היא הרבה יותר מחוויה אמנותית אסתטית או דרך להעברת מסרים, בכוחה לחבר ולשבור מחסומים בין אישיים והיא הבסיס הראשוני והתרבותי לחיים.על הנחלת תחום המוסיקה באילת במשך שנים רבות. בזכות המקצועיות המיוחדת שלו והענקת היסודות המוסיקליים המקצועיים, זכה דוד להצמיח אומנים הנמצאים כיום בקדמת הבמה הישראלית. לזכותו נרשמים פרויקטים מוסיקליים איכותיים באילת, ביניהם להקת הנוער 059, מרכז ווליום, בוקר זמר ועוד. על האיכות והמקצועיות שלו המלווה ברצינות ויסודיות ללא פשרות, בהטמעת האהבה למוסיקה והדרך המיוחדת בה בחר להנחיל אותה לתלמידים בכלל ולתלמידי החינוך המיוחד בפרט. על דרך עבודתו המאופיינת בהתאמה יוצאת דופן, המאפשרת למצוא את הייחודיות בכל תלמיד ותלמיד. על אמונתו כי "אין מיוחדות שאין בה מסוגלות"!על גישתו האנושית והרגישה שבזכותה תלמידים התגלו כמסוגלים ליצור, להתקדם ולהגיע להישגים מרשימים בתחום המוסיקלי. הינו דוגל באמונה, כי המוסיקה היא שפה אוניברסלית ולכן ניתן בעזרתה להגיע לכל ילד ולסייע לו בקידומו. על השאיפה המתמדת לקדם את תלמידיו בזמנו הפרטי, מעבר לשעות הלימודים, באולפן המוסיקה שבביתו.

על הקמת להקת הזמר של בית ספר "אורים" בית חם לחינוך אותה הוא מוביל במקצועיות רבה, המניבה תוצאות מרגשות. בדרך עבודתו הוא מיישם את האמונה, כי כולם שווים וראויים והוא מעניק ביד רחבה ובמלוא ההבנה וההתאמה. על היותו הרבה מעבר למורה למוסיקה, איש של ערכים וחינוך אמיתי, המלווה את תלמידיו גם בבגרותם המקצועית. הצניעות והענווה הם מאפייניו ואת הבמה הוא משאיר תמיד לתלמידיו. על עשייתו החינוכית המשובחת, הרואה בחינוך שליחות מתוך ראיה קהילתית רחבה,אהבת האדם ואחריות חינוכית מהמעלה הראשונה.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1268) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (27) המועצה האזורית ערבה תיכונה (27) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (42) חרבות ברזל (47) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (26) כביש 40 (56) כביש 90 (128) כביש הערבה (124) כיבוי אש (18) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (40) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (78) משטרת אילת (267) משטרת ישראל (256) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (409) ערבה תיכונה (95) פיקוד העורף (20) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)