חוק "איים תיירותיים" אושר סופית במליאה. מלונות אילת יפתחו

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חוק "איים תיירותיים" אושר סופית במליאה. מלונות אילת יפתחו.ההצעה קובעת כי הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות" הממשלה תחויב לשקול הקלות שיאפשרו פתיחת מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות במקום פתיחתם של מלונות בלבד.
רונית זילברשטיין
11/11/2020 | 22:30

חוק "איים תיירותיים" אושר סופית במליאה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) תיקון מספר 3 התשפ"א – 2020 של ח"כ איתן גינזבורג וקבוצת חברי כנסת. לאחר שנדחו כל ההסתייגויות, בקריאה שלישית תמכו בהצעה 26 חברי כנסת ללא נמנעים.

ההצעה קובעת כי הממשלה תוכל להכריז רק על אילת ואזור ים המלח כ"איי תיירות" ולא על אזורים נוספים כפי שהוצעה בהצעה המקורית. הממשלה נענתה לדרישת ועדת חוקה והיא תחויב לשקול הקלות שיאפשרו פתיחת מסעדות, אטרקציות ועסקי תיירות במקום פתיחתם של מלונות בלבד. תושבי האזור, העובדים בו וחריגים נוספים הנכנסים לעיר יחויבו בבדיקות רק אחת לשבוע במקום כל 72 שעות כפי שנקבע בנוסח הקודם, ויוכלו לעשות זאת גם כבדיקות מידיות בחינם במחסום הכניסה. בנוסף, לדרישת ועדת חוקה על הממשלה יהיה לשקול הקלות שונות למי שיישא "אישור החלמה" בקביעת הגבלות על המרחב הציבורי או על אזור מוגבל אך הוועדה קבעה כי הדבר ייעשה בתנאי שהובאה בפניה עמדת שר הבריאות וחוות דעת של משרד הבריאות.

כזכור, ביום שני הובאה לאישור המליאה הצעת חוק ממשלתית בנושא, אך שר הבריאות יולי אדלשטיין משך את ההצעה לפני ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית מכיוון שנדחתה הסתייגות שהגיש הנועדה למנוע את הרחבת ההצעה לאזורים נוספים. משכך התבטל מיזוג ההצעה הממשלתית עם הצעות החוק הפרטיות שהוגשו, והן אלה שאושרו כעת במליאה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: " המשמעות הישירה של ההגבלה האוסרת על תושבי ישראל להגיע לעיר אילת, היא אבטלה של כ-22,000 תושבים המהווים שיעור של כ-80%. הנזק הכלכלי והחברתי לעיר עלול להיות בלתי הפיך, אם לא יימצא פתרון לאפשר את הפעילות התיירותית בעיר בצורה בטוחה ולאורך זמן"

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר הציג את ההצעה ואמר: "הצעת החוק שעלתה במליאה לפני יומיים היא הצעה טובה יותר. ההצעה הזו היא פרי של פשרה שנעשתה כדי לא למשוך את הצעת החוק פעם נוספת. האשימו אותי ואת חבריי שעיכבנו את העניין משיקולים פוליטיים ולא כך, עיכבנו כי רצינו תשובות. החלטנו לאשר את החוק מתוך תקווה שהממשלה תדע להתארגן."

שרת התיירות אורית פרקש הכהן: החוק הזה שעובר היום אכן חזר למתכונת המאוזנת בין שיקולי הבריאות, התיירות והכלכלה. כפי שהיה צריך להיות. החוק נותן מענה לעשרות אלפי ישראלים בתקופה מורכבת. זה לגיטימי שהממשלה תגיד גם לכנסת שאם אנחנו מרגישים שעובר חוק שפורם את העקרונות הבריאותיים שאנחנו מחוייבים להם , אנחנו מושכים אותו. אני שמחה שהענייניות ניצחה את הפוליטיקה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר: "יש לי הרבה מה לומר על מה שהתרחש כאן ביומיים האחרונים אבל אני לא רוצה להרבות מחלוקת בישראל. במשך שנים יעצתי לחברי כנסת חדשים שנבחרו מה לעשות ומה לא חלק קיבלו את עצותיי וחלק לא, אבל מעולם לא לימדתי חברי כנסת לשקר, לא חשוב מה הוויכוח.

אני רוצה לפנות לתושבי אילת, סוף טוב הכל טוב. החוק הזה נועד להציל את אילת, על הדרך הצלחנו לעזור גם לאזור המלונות בים המלח. אני שמח שכל הניסיונות להלביש על החוק הזה נושאים נוספים לא הצליחו. אני שמח שבסופו של דבר התגברנו על המכשולים והכשלים"

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1268) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (27) המועצה האזורית ערבה תיכונה (27) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (42) חרבות ברזל (47) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (26) כביש 40 (56) כביש 90 (128) כביש הערבה (124) כיבוי אש (18) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (40) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (78) משטרת אילת (267) משטרת ישראל (256) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (409) ערבה תיכונה (95) פיקוד העורף (20) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)