(ועדת החוקה) "החוק לאיי תיירות" אישרה פה אחד לקריאה ראשונה את הנוסח שהובא

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
(ועדת החוקה) "החוק לאיי תיירות" אישרה פה אחד לקריאה ראשונה את הנוסח שהובא אתמול למליאה; יו"ר הוועדה ח"כ אשר: "נגיע להסכמות בהמשך; בסיכום עם יו"ר הכנסת החוק יגיע היום לקריאה ראשונה בניסיון לסיימו עד מחר".
רונית זילברשטיין
10/11/2020 | 13:33

(ועדת החוקה) "החוק לאיי תיירות" אישרה פה אחד לקריאה ראשונה את הנוסח שהובא אתמול למליאה; יו"ר הוועדה ח"כ אשר: "נגיע להסכמות בהמשך; בסיכום עם יו"ר הכנסת החוק יגיע היום לקריאה ראשונה בניסיון לסיימו עד מחר".

15 ח"כים תמכו: יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והח"כים עמית הלוי, אסנת הילה מארק, אריאל קלנר (הליכוד), מיכל וונש, עינב קאבלה, תהלה פרידמן, איתן גינזבורג (כחול לבן), מיכאל מלכיאלי (ש"ס), עופר כסיף (הרשימה המשותפת), קארין אלהרר, יואב סגלוביץ' (יש עתיד תל"ם), אלי אבידר (ישראל ביתנו), בצלאל סמוטריץ' (ימינה), ניצן הורוביץ (מרצ).

ח"כ גינזבורג יוזם הצ"ח הפרטית: "הנוסח הממשלתי מאפשר פתיחת אטרקציות, התעקשות על הנוסח שלנו עלולה לתקוע את החוק": "ניצבים בפנינו 70,000 איש באילת וחבל בוקק המחכים למזור".

ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן): "אני מצטער על מה שקרה אתמול, לא היה צריך להגיע לכך אך משהגענו יש להתקדם. ברור שהייתי מעדיף שהצ"ח תעבור כמו שניסחנו אך בסוף אנחנו בעולם של פשרות שהוא עולמה של הכנסת. אחרי כל מה שקרה וחבל שחווינו זאת, למרות הזדהות עם דברים שנאמרו, ניצבים בפנינו 70,000 איש באילת וחבל בוקק המחכים למזור. צריך להגיע לפשרות גם כשאנחנו לא אוהבים אותן. בהצ"ח של הוועדה אמרנו שהממשלה תקבע הקלות בשים לב לצורך לאפשר פעילות תיירותית ולצורך למנוע הדבקה. דיברנו על פתיחת גני שעשועים, פארקים, עסקים אטרקציות ואירועים. בנוסח של שר הבריאות יש סמנטיקה ניסוחית. אני מעדיף את הנוסח שלנו אך הנוסח הממשלתי מאפשר את פתיחתם באותה דרך. אנחנו פירטנו והנוסח שלהם יותר רחב. אפשר להישאר צודקים ולא להגיע לשום מקום או להתפשר ולהתקדם. אין הבדל גדול, התכלית מתקיימת בשני הנוסחים. נראה לי שההתעקשות על הנוסח שרצינו עלולה לתקוע את החוק ונכון יותר לקדם אותו שנוכל להעבירו היום או מחר לכל המאוחר. אם רוצים להיות חכמים ולאפשר לראש העיר לחזור במטוס הראשון עם בשורה לתושבי העיר צריך להעבירו ככה. בואו נאפשר לשני מקומות שמייצרים 50% מהתיירות בישראל להיפתח ונמשיך לריב עם הממשלה על השאר".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר התייחס בפתח דיון הוועדה ל"פרסומים כאילו הוועדה ניסתה להכתיב לממשלה איפה להוסיף עוד ערים בחוק אילת וים המלח" ואמר: "אומר רק את מה שיודעים כולנו, הוועדה לא ניסתה להכתיב שום עיר אלא אמרה רק דבר אחד, שהחוק הוא עבור אילת וים המלח ונתנה לממשלה את האפשרות בחוק הסמכויות ("חוק הקורונה הגדול" ר.ג), אם היא תיווכח שיש מקומות נוספים שעומדים באותם תנאים להגיש לנו המלצה כזו. לא כפינו ולא הלכנו בכוחנות, זו לא דרכי ולא דרכה של הוועדה. חבל שמנסים להתסיס את תושבי אילת.
היום נתכנס להכין את הצעת החוק של ח"כ גינזבורג ואני מקווה שנעביר אותה עוד היום".

להלן נוסח הצעת החוק: https://fs.knesset.gov.il/23/Committees/23_cs_bg_588393.pdf

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1268) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (27) המועצה האזורית ערבה תיכונה (27) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (42) חרבות ברזל (47) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (26) כביש 40 (56) כביש 90 (128) כביש הערבה (124) כיבוי אש (18) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (40) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (78) משטרת אילת (267) משטרת ישראל (256) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (409) ערבה תיכונה (95) פיקוד העורף (20) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)