המשנה למנכ״ל משרד הבריאות – פרופ׳ איתמר גרוטו הגיע לעיר אילת

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
המשנה למנכ״ל משרד הבריאות – פרופ׳ איתמר גרוטו הגיע לעיר אילת. בסיור לאורך הטיילת, נפגש עם נציגי אטרקציות שלא מותרות לשימוש כיוון שהן מוגדרות מתקני שעשועים ושמע מהם על המצוקות הגדולות ואת בקשתם לאפשר להם לפתוח בכפוף להנחיות.
רונית זילברשטיין
10/07/2020 | 17:04

המשנה למנכ״ל משרד הבריאות – פרופ׳ איתמר גרוטו הגיע לעיר אילת, לבקשת ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי כדי לעמוד מקרוב אחר האתגרים עמם מתמודדת אילת בצל משבר הקורונה ובשל הצורך להחריג את העיר. ראש עיריית אילת ששוחח בעניין גם עם שר הבריאות – חה״כ יולי אדלשטיין אמר : ״העיר אילת לא תוכל לעמוד ולהכיל סגר נוסף, נעשה הכל שהחרגת העיר אילת עקב איפיוניה הייחודיים תתבצע תוך הקפדה על הנוהלים וההגבלות אני מאמין שאילת יכולה לשמש כעיר תיירות מדגימה ברמה הבינלאומית״.

ראש העירייה ציין בפני המשנה למנכ״ל, כי ההחלטה לסגור את העיר עם התפשטות המגפה סייעה לשמור על נתוני תחלואה נמוכים מאוד כעיר ירוקה, בזכות כך מאז חג השבועות, שבה העיר אילת לארח. ״החזרה המדורגת של התיירות לאילת אפשרה הזרמת חמצן לכלכלת העיר שהיתה בקריסה מוחלטת עם פרוץ המשבר״ אמר ראש העירייה והדגיש, כי העיר אילת לא תוכל לספוג סגר נוסף. ״סגר נוסף משמעו עזיבה של אלפי אנשים את העיר, לא רק התיירים אלא גם תושבים שייפגעו מקריסת ענף התיירות, בדגש על אוכלוסיות חזקות״ אמר ראש העירייה וציין בפני המשנה את תכנית ״עיר ירוקה״ שיזמה וגיבשה העירייה בשיתוף המל״ל, תכנית שתבטיח שיגרה בריאה בעיר אילת לצד קיום התיירות. סגן וממלא מקום ראש העירייה – אלי לנקרי המוביל את התכנית פרט את עיקריה בפני המנכ״ל וציין, כי היא תכלול נאמנים שיסיירו ברחבי העיר, אפליקציה ייחודית, משל״ט לפיקוח ואכיפה, בדיקות בכניסה לעיר ועוד.

עוד בדיון קיבל המשנה למנכ״ל סקירה לגבי האכיפה ממפקד משטרת מרחב אילת – נצ״מ קובי מור ומעו״ד גבריאל אביטל האמון על האכיפה בעירייה. וסקירה על תחום הבריאות כולל נתוני תחלואה ומגמות מנציגי משרד הבריאות – הרופא המחוזי פרופ׳ מיכאל גדלביץ, מנהלת נפת אילת – ד״ר מאיה גברניק, מנהלת בית החולים ״יוספטל״ – ד״ר רויטל בר אושר ונציגי קופות החולים בעיר.

בפגישה נוספת, התקיים דיון עם גורמי התיירות בעיר. בתחום זה קיבל המשנה למנכ״ל סקירה מיו״ר התאחדות מלונות אילת – ליאור מוצ׳ניק, נציגי רשתות בתי המלון ויו״ר עמותת המסעדות. ליאור מוצ׳ניק הבהיר, כי אורח שלא מקיים את ההנחיות, מורחק מהמלון. משה חיון מרשת פתאל ציין כי בכל מלון יש ממונה קורונה ויש שיתוף פעולה עם המשטרה שמבצעת סיורים גם בתוך המלונות.

בסיור לאורך הטיילת, נפגש המשנה למנכ״ל עם נציגי אטרקציות שלא מותרות לשימוש כיוון שהן מוגדרות מתקני שעשועים ושמע מהם על המצוקות הגדולות ואת בקשתם לאפשר להם לפתוח בכפוף להנחיות.

המשנה למנכ״ל התרשם מההתמודדות של אילת עם תיירות מותאמת קורונה וציין, כי ייבחנו התאמות לעיר אילת בתחום המלונות, המסעדות והאטרקציות באילת. עוד ציין המשנה למנכ״ל, כי המתווה יועבר לאישור שר הבריאות. עם סיום הביקור, שיבח המשנה למנכ״ל את פעולות העירייה והעומד בראשה וכן את פעולות המשטרה והמלונות.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1268) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (27) המועצה האזורית ערבה תיכונה (27) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (42) חרבות ברזל (47) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (26) כביש 40 (56) כביש 90 (128) כביש הערבה (124) כיבוי אש (18) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (40) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (78) משטרת אילת (267) משטרת ישראל (256) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (409) ערבה תיכונה (95) פיקוד העורף (20) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)