המדריך המלא לטיפול בעור יבש + טיפים ועצות לטיפול הנכון

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עור יבש הינה תופעה שכיחה ביותר, בעיקר בעונת החורף, העור עלול להרגיש יבש יותר מתמיד. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור והיועצת המדעית של המותג CeraVeמסבירה מה הם הגורמים לעור יבש, איך לטפל בו וכיצד למנוע אותו.
ד"ר להבית אקרמן
21/01/2021 | 21:30

המדריך המלא לטיפול בעור יבש + טיפים ועצות לטיפול הנכון

עור יבש הינה תופעה שכיחה ביותר, בעיקר בעונת החורף, העור עלול להרגיש יבש יותר מתמיד. ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור והיועצת המדעית של המותג CeraVe מסבירה מה הם הגורמים לעור יבש, איך לטפל בו וכיצד למנוע אותו.

לדברי אקרמן: "עור יבש הוא סוג עור נפוץ בכל הגילאים. הסימנים לעור יבש כוללים עור מחוספס וקשקשי, גירוד ותחושה של עור מתוח במיוחד לאחר מקלחת, אמבטיה או שחייה. הגורמים לעור יבש הם בעיקר סביבתיים (רוחות חזקות, קור קיצוני, קרני UVA ו-UVB) והרגלי טיפוח לקויים של העור.

אקרמן מסבירה: "הסיבות השכיחות ביותר לעור יבש הם גיל – ככל שמתבגרים, מטבע הדברים, העור נהיה דק יותר ויבש יותר. מזג אוויר: כשהאקלים יבש, רוב הסיכויים שהעור ירגיש את השפעותיו של אקלים זה. עור יבש יכול לקרות גם באקלים קר, רוחות חזקות וכו. כתוצאה מכך, אנשים רבים חווים עור יבש בחורף עקב תנאי מזג האוויר הקשים. למרבה הצער, מקורות חימום וקירור מלאכותיים רק מגבירים את הנזק".

אמבטיות ומקלחות חמות, גורם שכיח לעור יבש. למרות שהן עשויות להרגיע, כאשר מדובר בטובתו של העור, עדיף ומומלץ לקצר את זמן האמבטיה/מקלחת ולהתרחץ במים פושרים. "אם העור אדום לאחר המקלחת, אזי הטמפרטורה חמה מדי", אומרת ד"ר שרי מרצ'ביין Shari Marchbein, רופאת עור מומחית ויועצת של CeraVe, אומרת.

להלן העיצות הטובות ביותר של נבחרת הרופאים המומחים של המותגCeraVe:

– לאחר המקלחת: לנגב את העור בטפיחות קלות (ולא לשפשף) על מנת להשאיר חלק מאדי המים על העור ומיד לאחר מכן למרוח קרם לחות המכיל סרמידים ולעסות בעדינות לתוך העור- מריחה של קרם לחות מיד לאחר המקלחת תשאיר את אדי המים בתוך העור ותמנע את התייבשותו. "

– סבונים גסים: ניקוי העור הוא שלב חיוני בשגרת טיפוח העור, יחד עם זאת, פורמולות גסות יכולות להסיר מהעור יותר מידי לחות ולגרום ליובש. מומלץ למעט בשטיפות עם מים וסבון ככל שניתן.

– מצבי עור אחרים: לסובלים מבעיות עור כגון אקזמה או פסוריאזיס, ייתכן שהעור נוטה להיות יבש יותר. נוסף על סרמידים, אנשים אשר סובלים מפסוריאזיס צריכים להשתמש במוצרים המכילים חומצה סליצילית וניאצינאמיד. החומצה הסליצילית יכולה לסייע להקל על הקשקשת, ואילו ניאצינאמיד יכול לסייע להרגיע את העור".

– יובש בעור הידיים: עור הידיים מתייבש ונסדק בתקופה זו גם בגלל היובש וגם בגלל ההגיינה שוירוס הקורונה מביא איתו. מומלץ להחזיק בתיק קרם ידיים ולמרוח כמה שיותר פעמים ביום. גם לפני שטיפת ידיים. שכבת הקרם תגן על העור בזמן שטיפת הידיים ותמנע ייבוש יתר. כמו כן ניתן להספיג את החלק התחתון של כף היד עם נייר סופג ולהשאיר שכבה של קרם על החלק של גב היד- איפה שהעור דק יותר ומתייבש יותר.

טיפול בעור יבש: הדרך הקלה ביותר לטפל בעור יבש היא להחדיר לעור לחות באופן קבוע. נוסף על מריחת קרמי לחות או משחות, יש להימנע מסבונים קשים וממרכיבים קשים בשגרת טיפוח העור. יש לשתות הרבה מים במהלך היום, ואף מומלץ להשתמש בבית במכשיר אדים בכדי לנטרל את האוויר היבש. כמו כן ניתן להגן על העור בחורף עם כפפות, כובעים וצעיפים.

כמות הלחות הרצוייה: לאחר ניקוי העור, יש להשתמש בקרם לחות פעמיים ביום (בוקר ולילה), או לפי הצורך.

מרכיבי הלחות הטובים ביותר לעור יבש: כאשר בוחרים קרם לחות לעור מומלץ על פורמולות אשר מכילות לפחות אחד ממרכיבי הלחות הבאים: חומצה היאלורונית: מולקולת לחות רבת-עוצמה זו יכולה לספוג עד פי 1000 ממשקלה במים על מנת להחדיר לעור לחות ולמלא אותו, ולכן היא מרכיב פופולרי בקרמי לחות. גליצרין: בדומה לחומצה היאלורונית, גליצרין פועל כחומר סופח לחות על מנת לסייע לנעול את הלחות על פני הרובד החיצוני של העור. סרמידים: מסייעים לשמור על מחסום ההגנה הטבעי של העור ולחזק אותו. לדוגמא, הפורמולות של כל קרמי הלחות של סרווהCeraVe מכילות שלושה סרמידים חיוניים כמו גם את טכנולוגיית MVE, שמשחררת אט אט את המרכיבים עבור סגולות מועילות של לחות עמידות לאורך זמן.

בהצלחה

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1290) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (28) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (269) משטרת ישראל (258) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)