הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה סופית את תכנית המתאר לעיר אילת.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה סופית את תכנית המתאר לעיר אילת. התוכנית ‏כוללת תוספת של כ-14,500 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה שיגדל לכדי כ-100,000 ‏תושבים עד שנת 2030. בנוסף מציעה התוכנית כ-1,450,000 מ”ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים
רונית זילברשטיין

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה דרום אישרה סופית את תכנית המתאר לעיר אילת. התוכנית ‏כוללת תוספת של כ-14,500 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה שיגדל לכדי כ-100,000 ‏תושבים עד שנת 2030. בנוסף מציעה התוכנית כ-1,450,000 מ”ר עבור שטחי תעסוקה ומשרדים, ‏כ-425,000 מ”ר עבור שטחי מסחר, וכ-1,000,000 מ”ר עבור שטחי תיירות. תכנית המתאר ‏גובשה על רקע חזון העירייה, לפיו תהפוך אילת לעיר תיירות משגשגת, שתכפיל את מספר ‏התושבים והנופשים ותגדיל משמעותית את מספר חדרי המלון וכמובן את שטחי התעסוקה תוך ‏גיוון מקורות התעסוקה.‏

התוכנית הובלה על ידי אגף בכיר לתכנון מקומי במינהל התכנון בשיתוף עיריית אילת ונערכה ע”י ‏משרד פרחי-צפריר אדריכלים, כוללת מתווה מדיניות כוללת לפיתוח העתידי של העיר תוך גיבוש ‏תבניתה העירונית, יצירת תנאים לשיפור כלכלת העיר ותושביה, שיפור המבנה החברתי והעצמת ‏המאפיינים הנופיים והטבעיים בעיר. ‏

לדברי אלי לנקרי – ראש עיריית אילת: “תכנית המתאר עליה שקדה הנהלת העיר שנים רבות, היא ‏הזדמנות להפוך את אילת לעיר נחשקת למגורים, תיירות, תעסוקה ומסחר. השלכות הקורונה ‏חיזקו את העובדה, שאילת לא תהיה יותר רק עיר נופש שתושביה מתפרנסים מתיירות בלבד. ‏אנחנו רוצים למשוך לעיר את החברות ועובדי ההייטק, להפוך את העיר למרכז בינלאומי של ‏ביוטכנולוגיה וחקלאות ימית, לנצל את המיקום של אילת בציר של שלוש יבשות, אסיה אפריקה ‏ואירופה, לטובת הקמת אתרים לוגיסטיים.
יחד עם זאת כדי שתוכנית המתאר תתממש ותצא ‏לפועל, הממשלה צריכה להכיר בפוטנציאל של העיר, לאשר את הקמת הרכבת ולסייע לנו להפוך ‏את אילת לאווזה המטילה ביצי זהב לטובת כלכלת ישראל״.‏

מתכנן מחוז דרום במינהל התכנון, תומר גוטהלף, ציין: “התוכנית שמה לה למטרה, להמשיך ‏ולהצעיד את אילת כעיר תיירות מובילה, המשלבת בין הערכים הייחודיים שלה של ים ומדבר, לבין ‏מתן איכות חיים טובה לתושביה, הכוללת אספקת שירותים ברמה גבוהה לתושביה ולתושבי ‏הערבה והן להעמדת תשתיות מתאימות, לרבות תשתית תחבורתית”. ‏

כזכור, בחודש ספטמבר השנה, לראשונה בהיסטוריה של אילת גובש בהובלת משרד התיירות, ‏מינהל התכנון ועיריית אילת, מסמך מדיניות המתווה את עקרונות התכנון העתידי ברצועת החוף ‏ובמרחב הימי במפרץ אילת ואשר מאזן בין הפיתוח הנדרש לבין שמירה על הטבע והנוף. המסמך ‏מציע לראשונה תפיסה כוללת של שימור ופיתוח כלל רצועת החוף והמרחב הימי של אילת. ‏למעשה, לראשונה מוגשת תפיסה תכנונית כוללת לשלושת המרחבים הגיאוגרפים של אילת: ‏יבשה-חוף-ים. המסמך מותאם למגמות ולשינויים הרצויים והצפויים בעשורים הבאים בתחומי ‏התיירות, המלונאות, התעסוקה וצרכי הקהילה המקומית. הוא מתבסס בין היתר על ידע אקולוגי ‏עדכני ועל הניסיון המצטבר, תוך שמירה על איזון בין פיתוח לשימור.‏

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה