הפגנה באילת בזמן ביקורו של ראש הממשלה נגד ההסכם המתגבש בין קצא"א לאמירויות והבאת מכליות נפט

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
תחת הכותרת – "עצרו את ההסכם המתגבש בין קצא"א לאמירויות עד לבחינת משמעויותיו – מפרץ אילת לא יעמוד באסון דליפה כמו זה שפוקד את חופי הים התיכון", תתקיים היום בשעה 16:00 במרכז פנינת אילת הפגנה של תושבי אילת ושוחרי איכות הסביבה. ההפגנה תתקיים במהלך ביקורו של ראש הממשלה- בנימין נתניהו בעיר.
רונית זילברשטיין
21/02/2021 | 15:30

תחת הכותרת – "עצרו את ההסכם המתגבש בין קצא"א לאמירויות עד לבחינת משמעויותיו – מפרץ אילת לא יעמוד באסון דליפה כמו זה שפוקד את חופי הים התיכון", תתקיים היום בשעה 16:00 במרכז פנינת אילת הפגנה של תושבי אילת ושוחרי איכות הסביבה. ההפגנה תתקיים במהלך ביקורו של ראש הממשלה- בנימין נתניהו בעיר.

יצוין, כי הבוקר נעשתה פנייה לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל לעצור את ההסכם בין חברת קצא"א לאמירויות, בנוגע להעברת נפט במפרץ אילת.

מנכ"לים של 15 ארגוני סביבה, ביוזמת ובהובלת החברה להגנת הטבע, פנו הבוקר (ראשון) לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולשרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל: לעצור את ההסכם בין חברת קצא"א לאמירויות, בנוגע להעברת נפט במפרץ אילת

תחת הכותרת – "עצרו את ההסכם המתגבש בין קצא"א לאמירויות עד לבחינת משמעויותיו – מפרץ אילת לא יעמוד באסון דליפה כמו זה שפוקד את חופי הים התיכון", נכתב: "בימים האחרונים, פוקד את חופי ישראל, אסון אקולוגי רחב היקף, שמקורו ככל הנראה בדליפת דלקים ושמנים שונים ממכלית נפט שחלפה אל מול חופי ישראל, מרחק כמה עשרות קילומטר.
עשרות טונות של זפת שחור ומסוכן, מילאו את הים ומרבית חופי ישראל מריחים מדלק חריף. התמונות של צבי הים הצעירים ובעלי חיים נוספים, שלא שרדו את ים הזפת ונסחפו מתים לחופים, קשות לצפייה ושוברות את הלב.
למרות התגייסות הציבור הישראלי, קשה להתעלם מכך שאסון בסדר גודל כזה, היה רק עניין של זמן, ועל אף שבמשך שנים מתריע המשרד להגנת הסביבה, על כך שאיננו ערוכים כראוי לטיפול באירוע זיהום ים – ממשלות ישראל האחרונות טרם התגייסו בעצמן לתקצוב וקידום חקיקה נדרשת, למניעת אירועים מסוג אלו, שאנחנו חווים בימים אלו, ואף חמורים מהם, או לכל הפחות, למזער את הנזקים כתוצאה מהם.

אם לא בכך די, הרי שלפני מספר חודשים, פורסם שחברת קצא"א (קו צינור אירופה אסיה – חברה ממשלתית ישראלית) חתמה על מזכר הבנות עם חברת MED-RED Land Bridge LTD (חברה פרטית בבעלות ישראלית וזרה) לתחילתו של שיתוף פעולה שעיקרו הפיכת ישראל לגשר נפט יבשתי – הכולל תוספת משמעותית של מכליות נפט שיגיעו לחופי מפרץ אילת מן המפרץ הפרסי, יעברו דרך צינור הנפט של קצא"א שסופו באשקלון, לשווקים באירופה ומקומות נוספים.

כלומר, תוספת של עשרות רבות של מכליות נפט, שעתידות להגיע למפרץ אילת, למזח המצוי כמה מאות מטרים משמורת האלמוגים באילת, הנחשבת לאוצר טבעי ייחודי ונדיר ברמה עולמית.
אסון אקולוגי כמו הדליפה הנוכחית, עשוי להמית את השונית על כל בעלי החיים הייחודיים המתקיימים בה. אין צורך להכביר במילים, אודות חשיבות שונית האלמוגים באילת וסביבתה, גם לתיירות ולכלכלת העיר אילת, שספגה פגיעה אנושה בשנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה.
האסון האקולוגי הנוכחי, מבהיר היטב מה עומד על הפרק ומהם ממדי הסכנה הנשקפת למפרץ אילת, לעיר אילת ולישראל כולה, כתוצאה מההסכם המתגבש.

אנו, ארגוני הסביבה בישראל, קוראים לכם לפעול בדחיפות על מנת למנוע אסונות קשים כגון אלו, בחופי הים התיכון ואילת, ע"י:
א. תקצוב לרשויות המקומיות וכלל גורמי הטיפול המעורבים, לגיוס ובניית מערך כוח אדם וציוד נדרש להתמודדות ראויה עם אירועי זיהום ים, בהתאם לדרישות המשרד להגנת גממהסביבה.
ב. לקדם במהירות האפשרית את הצעת חוק מוכנות ותגובה לתקריות של זיהום הים והסביבה החופית בשמן.
ג. לעצור את ההסכם המתגבש בין קצא"א לאמירויות ולהביאו לדיון דחוף בממשלה, תוך שיתוף הציבור בבחינת ההשלכות של ההסכם על הסביבה, הכלכלה והחברה באילת, אשקלון וישראל.

הארגונים החתומים על הפנייה: החברה להגנת הטבע, חיים וסביבה, אדם, טבע ודין, צלול, אקואושן, גרינפיס, הצעד הטבעי, מגמה ירוקה, הרשת הירוקה, אקופיס, השל, אנשי הים התיכון, יוזמת האנרגיה הירוקה, שומרי הבית, המועצה לבנייה ירוקה, דלפיס.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1290) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (28) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (269) משטרת ישראל (258) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)