ראש עיריית אילת: סגר לילי יוביל לחיסול העיר אילת

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
על רקע ההחלטה להחיל על אילת עוצר לילי כבערים האדומות פנה ראש עיריית אילת לפרופ' רוני גמזו, בבקשה לשקול שנית את ההחלטה משום מאפייניה הייחודיים של העיר אילת. סגר לילי יוביל לחיסול העיר אילת
רונית זילברשטיין
07/09/2020 | 10:49
ראש עיריית אילת ופרופ' גרוטו בסיור בעיר

על רקע ההחלטה להחיל על אילת עוצר לילי כבערים האדומות פנה ראש עיריית אילת לפרופ' רוני גמזו, בבקשה לשקול שנית את ההחלטה משום מאפייניה הייחודיים של העיר אילת. "אל לכם להתייחס לאילת כאל עיר רגילה, אילת היא לא בני ברק או אלעד או נתיבות או אום אל פחם, אילת קולטת בכל נקודת זמן מספר נופשים הכפול ממספר תושביה,נדרשת חשיבה יצירתית ובשום אופן לא חשיבה הרסנית שתחסל את אילת" ציין ראש העירייה בפניה לפרופ' גמזו והוסיף: "סגר לילי על אילת יוביל לחיסול תעשיית התיירות ובהכרח לחיסול העיר ולפגיעה בלתי הפיכה בכלכלתהובמרקם החברתי הנפיץ שבה. אנחנו עדיין מלקקים את הפצעים מהסגר האחרוןועדיין עומדים על כ35% אבטלה. סגר לילי יחזיר את העיר לאבטלה שתגיע ל80% ומפה הדרך לקריסה כלכלית, חברתית ונפשית קצרה מאד".

עוד בפניה לפרופ' גמזו ציין ראש העירייה, כי העיר אילת המונה כ 65,000 תושבים, קלטה מתחילת חודש יולי ועד סוף אוגוסט מעל ל -500,000 נופשים ובחודשים אלה שמרה על החוסן הבריאותי עם מספר חולים חד ספרתי. "אין עיר במדינה שאירחה בחודשיים מעל לחצי מיליון איש ובסך הכל כ – 2 מיליון לינות" צין ראש העירייה והוסיף: "בזכות כך כ15% מתושבי מדינת ישראל יכלו להירגע, לנוח ולקחת אוויר מתלאות הקורונה.הצלחה זו היא תוצאה של פעילות מקצועית, נחושה, ייחודית וחסרת תקדים של עיריית אילת והגורמים הנוספים, שכללה גיוס מפקד קורונה, הקמת משל״ט קורונה, גיוס סיירת המונה מעל ל -30 סיירים בשכר כולל מפקד, חיזוק מערך המצלמות באזורי התיירות והצבת מערכות כריזה מעל למצלמות, פעולות הסברה חסרות תקדים, פעולות אכיפה מהמובילות במחוז דרום, תגבור המערך האפידמיולוגי ומספר הבדיקות היומיות ועוד ועוד". נכון להיום עומד מספר החולים באילת על 100 חולים ובסך הכל 493 חולים במצטבר. כל החולים המאומתים נמצאים בבתים ולא מאושפזים. כאמור הדרישה להתייחס אל אילת כעיר שונה ואחרת היא משום העובדה שבימים אלה בהם מארחת העיר אילת את המוני ישראל, בכל זמן נתון העיר אילת מכפילה את עצמה ולמעשה עומדת על 120,000 תושבים וכך יש להתייחס אליה.

בשבוע האחרון ועל מנת לשמור על אילת כעיר ירוקה, שתאפשר המשך קיום התיירות גם בחגי ישראל ומעל הכל תבטיח את בריאות תושבי העיר אילת ואורחיה, מתגברת העיר כוחות בסיוע משטרת מרחב אילת, פקחים עירוניים, פקחים נוספים של רשות האוכלוסין וההגירה, חיילים של פיקוד העורף, נאמני עיר ירוקה ועוד.במסגרת ההחלטה לתגבר את כוחות האכיפה, דיווחמפקד משטרת מרחב אילת – נצ"מ קובי מור, כי בחודשי הקיץ ניתנו כ – 4,000 דו"חות בגין אי עטיית מסכהוכ 250 דו"חות לעסקים בגין אי שמירה על הנחיות התו הסגול. 70% מהם בקרב הנופשים באילת. רק בשבוע האחרון ניתנו 350 דו"חות ונסגרו 5 עסקים. גם מפקד נפת אילת של פיקוד העורף – סא"ל שמוליק יחזקאל דיווח על תגבור כוחות לטובת פיקוח והסברה ברחבי העיר. עוד כחלק מתגבור האכיפה, תוגברה משטרת מרחב אילת ב – 40 פקחים נוספים מטעם רשות האוכלוסין וההגירה, בנוסף ל – 20 שמתגברים כבר מתחילת הקיץ. גם עיריית אילת הקצתה את פקחי העירייה לאכוף את תקנות הקורונה לצד הפעילות השוטפת, בדגש על אכיפה כנגד עסקים שלא ישמרו על הנחיות התו הסגול.

עוד כחלק מהפעולות קרא ראש העירייה למלונאים, למסעדנים ולבעלי העסקים להתגייס למאמץ העירוני לצמצום התפשטות הדבקת הנגיף, על מנת להימנע מסגר נוסף, שיפגע כאמור קשות בעיר אילת. בצד אלה תמשיך העירייה בפעולות הרבות שהיא מבצעת למען שמירה על שלום ובריאות התושבים והנופשים בה, בתוך כך, סיירת נאמני העיר הירוקה, מצלמות ברחבי העיר המחוברים למשל"ט העירוני, מערכות כריזה, שילוט ברחבי העיר וכאמור פיקוח ואכיפה מתוגברים עם שוטרים, פקחים עירוניים, פקחי רשות האוכלוסין וההגירה ותגבור ההסברה על ידי חיילי פיקוד העורף, נאמני העיר הירוקה ומתנדבים ונספים.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1290) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (28) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (269) משטרת ישראל (258) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)