ראש עיריית אילת – אלי לנקרי השתתף בדיון בו הוצג התכנון הראשוני של מסילת הרכבת לאילת.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ראש עיריית אילת – אלי לנקרי השתתף בדיון בו הוצג התכנון הראשוני של מסילת הרכבת לאילת על ידי הצוות הבין משרדי במסגרת התכנית הלאומית "מחברים את ישראל" עם רכבת מקריית שמונה ועד אילת.
רונית זילברשטיין
15/08/2025 | 16:20

ראש עיריית אילת – אלי לנקרי השתתף בדיון בו הוצג התכנון הראשוני של מסילת הרכבת לאילת על ידי הצוות הבין משרדי במסגרת התכנית הלאומית "מחברים את ישראל" עם רכבת מקריית שמונה ועד אילת.

קו הרכבת מדימונה לאילת ישתרע לאורך 222 ק"מ (נוסעים), 260 ק"מ (מטענים) בקו מסילה כפול עם 5 תחנות (דימונה, ספיר, יטבתה, שדה התעופה רמון ואילת).

״הרכבת לאילת עבורנו, תושבי העיר, היא תיקון עיוות היסטורי שמקרב את אילת למרכז הארץ – למרכזי הרפואה, הכלכלה, התרבות והאקדמיה של ישראל. אבל חשוב מזה, היא מהלך לאומי, אסטרטגי, כלכלי, ביטחוני וסביבתי מהמעלה הראשונה", אמר ראש עיריית אילת בדיון.
"בשנת 2050 צפויה מדינת ישראל למנות כ-17 מיליון אזרחים. כאשר כיום מתגוררים כ-92% מהאוכלוסייה בפחות מ־40% משטח המדינה – בעיקר במרכז. לעומת זאת, הנגב והערבה תופסים כ־60% משטח הארץ, אך מאכלסים רק כ־8% מהתושבים. הערבה לבדה, שמכסה כ־19% משטח המדינה, מאכלסת פחות מ – 1% מהאוכלוסייה. מכאן שרק פיתוח אמיתי של הנגב והערבה יאפשר לישראל להכיל את עתידה. רשת רכבות מודרנית, שבמרכזה קו מהיר בין המרכז לאילת, תאפשר הקמה של יישובים חדשים לאורך הערבה. זו לא רק תשתית – זו הכרעה ערכית: בחירה בפיזור, בצמיחה ובאחריות לדורות הבאים".

בעניין רכבת המטענים ציין ראש העירייה, כי מדובר במנוף כלכלי עצום. "כיום, 98% מהיבוא והיצוא של ישראל עוברים דרך נמלי חיפה ואשדוד, שכבר כורעים תחת העומס. עד שנת 2050 צפויה כמות המטענים לשלש את עצמה, מה שיביא לעיכובים, פקקים ימיים, ובזבוז של מאות מיליוני שקלים. קו מטענים שיחבר את אילת לרשת הארצית יפתח גם את נמל אילת – שערה הדרומי של המדינה והחיבור הישיר לאסיה, אפריקה ומדינות המפרץ ויממש את הפוטנציאל שלו כגשר יבשתי אסטרטגי בין מזרח למערב".

ראש העירייה התייחס ליתרון של הסכמי אברהם עם מדינות המפרץ ואמר: "חיבור עתידי של נמל עקבה באמצעות הרכבת שלנו לנמלי הים התיכון, יחזק את כלכליות הקו ויחזק את השלום עם מדינת ירדן. גם חיבור רכבתי לעיר ניאום שבסעודיה או לנמל אחר במדינה השכנה לאילת, כבר אינו בגדר דמיון אלא אפשרות מציאותית, בעלת משמעות כלכלית ומדינית של ממש".

בהתייחס להיבטי הסביבה אמר ראש העירייה: "כראש העיר הירוקה ביותר בארץ ומהראשונות בעולם שתהיה עצמאית אנרגטית, אני גאה בפרויקט שמשתלב באופן טבעי באסטרטגיה שלנו כעיר בת קיימא".
"רכבת לאילת תהיה נקודת מפנה לעיר ולמדינה כולה. היא תניע פיתוח, תחזק את הפריפריה, תאזן את הפריסה הדמוגרפית ותיצור חיבורים חדשים, כלכליים, אזרחיים ומדיניים, בתוך ישראל וגם מחוצה לה. ולא פחות חשוב, היא תשנה את כללי המשחק במרחב, בתודעה ובחזון הלאומי: ישראל אחת – שלמה, מחוברת, מאוזנת. לא עוד מרכז מול פריפריה, אלא מרקם אחיד של צמיחה והזדמנויות".

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (30) אילת (1733) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (160) בית חולים יוספטל (58) בסיס חיל הים (זי"ס) (22) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (77) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (32) המועצה האזורית ערבה תיכונה (29) המשרד להגנת הסביבה (37) חבל אילות (74) חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון) (21) חטיבת פארן (21) חרבות ברזל (141) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (29) כביש 12 (33) כביש 40 (88) כביש 90 (175) כביש הערבה (164) כיבוי אש (21) כיבוי אש אילת (113) מאיר יצחק הלוי (161) מד"א אילת (44) מד"א נגב (56) מועצת עיריית אילת (22) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (27) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (28) מפרץ אילת (105) משטרת אילת (336) משטרת ישראל (305) משרד התיירות (38) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (490) ערבה תיכונה (130) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (24) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (51) רונית זילברשטיין (116) רשות הטבע והגנים (45) רשות שדות התעופה (40) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (58) שדה תעופה החדש "רמון" (35) תאגיד התיירות (34) תאגיד עירוני לתיירות אילת (36)