עיריית אילת מבצעת הדברה הן כנגד זבובים והן כנגד מכרסמים גם בשוחות הביוב הציבוריות.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עיריית אילת מבצעת הדברה הן כנגד זבובים והן כנגד מכרסמים גם בשוחות הביוב הציבוריות. בטיפול נגד יתושים. בשטיפה וחיטוי של כל מכולות האשפה כולל הדברה ובתגבור פינוי האשפה ברחבי העיר.
רונית זילברשטיין
02/04/2020 | 19:52

בימים אלה, בהם כולנו נדרשים לשמירה על היגיינה אישית כחלק מהמאמץ הלאומי והעירוני למניעת התפשטות נגיף הקורונה, פועלת העירייה לטפל גם בהיגיינה הסביבתית, בניקיון יסודי של מוסדות החינוך, בשטיפה וחיטוי של כל מכולות האשפה כולל הדברה ובתגבור פינוי האשפה ברחבי העיר. בנוסף לאלה, בזמן שהתושבים שוהים בבתים בהתאם לתקנות החירום, החלה העירייה בביצוע הדברה ברחבי העיר נגד זבובים, יתושים ושאר מזיקים.

בצל משבר הקורונה ובהיערכות מתוגברת לקראת חג הפסח, ממקד האגף לשירותים עירוניים בעירייה האמון על פינוי האשפה, מאמץ בפינוי האשפה ברחבי העיר. מישל (בוגי) בוגנים- מנהל האגף מדווח על עליה של כ – 30% בכמות האשפה הביתית זאת כאמור על רקע ההנחיה לשהות בבתים. לצד תגבור סבבי פינוי האשפה, הנחתה העירייה את קבלני הניקיון בשירותה, לבצע שטיפה של כל מכולות האשפה ברחבי העיר, לאחריה תבוצע בהן גם הדברה. קבלני הניקיון הפועלים לפי אזורים קיבלו הנחיה להשתמש בחומרים ממיסי שומן וכלור כמובן ידידותיים לסביבה. עם סיום הניקיון, תבצע כאמור העירייה באמצעות אגף התברואה, הדברה במכולות. בעת הזו, מתבקשים התושבים להקפיד להוציא את האשפה הביתית, בשקיות אשפה חזקות וקשורות היטב, להשליך אותן רק לתוך הפחים, להקפיד לסגור את הפחים ולא להשאיר אשפה מחוצה להם.

לצד תגבור הניקיון ופינוי האשפה, מנצלת העירייה את צו השעה הקובע, כי על האנשים לשהות בבתים ונערכת עם פעולות הדברה מתוגברות ברחבי העיר, לטיפול בנגעי המזיקים והמכרסמים. בטיפול נגד זבובים מבצעת כאמור העירייה באמצעות אגף התברואה, הדברה בכל מכולת אשפה שעברו שטיפה זאת לצד הדברה באזורים שנתגלו בהם רימות זבובים. לצד אלה מתבצעת הדברה בפעילות שוטפת כמענה לפניות התושבים דרך המוקד העירוני הן כנגד זבובים והן כנגד מכרסמים. עוד כנגד מכרסמים, מבצעת העירייה הדברה יזומה בשוחות הביוב הציבוריות. בטיפול נגד יתושים, מבצעת העיריה כבשוטף, פעולות ניטור ומטפלת בהתאם לממצאים.

במסגרת זו מנטרים נגד יתושים בתעלות, בורות ניקוז ועל פי תלונות תושבים ומרססים בתי גידול. פעולות נוספות נעשות גם על ידי המשרד להגנת הסביבה ובמסגרת הוועדה המשותפת לאיכות סביבה מול עקבה השכנה. זה המקום, להזכיר לציבור כי בימים אלה של תחילת הקיץ וודאי במהלכו, יש לגלות ערנות באשר להיקוות מים במקלטים פרטיים שבאחריות הדיירים, בבריכות שחייה פרטיות, באדניות, בגינות, בכלי מים לבעלי חיים ובכל כלי מאגר מים אחר. במקרים כאלה יש לפעול לרוקן את הכלים ולייבשם או לדווח למוקד העירוני. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1289) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (28) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (269) משטרת ישראל (258) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (411) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)