משרד התיירות -86,203 אנשים שוהים בבתי המלון. מרבית המפונים חתמו על הסכמה לעבור לפיצוי יומי של המדינה ללא שהות בבתי מלון.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
לפי הנתונים שהציג משרד התיירות כיום יש 86,203 אנשים ששוהים בבתי המלון.מרבית המפונים חתמו על הסכמה לעבור לפיצוי יומי של המדינה ללא שהות בבתי מלון.
רונית זילברשטיין
15/11/2023 | 18:25

ועדת הכלכלה בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד) התכנסה לדיון בנושא ניהול מערך הפינוי למלונות והצעה לדיון מהיר בנושא: "מינוי גורם המתכלל פניות של מפונים מול משרדי הממשלה". בדיון השתתף גם חיים כץ שר התיירות.

לפי הנתונים שהציג משרד התיירות במהלך הדיון כיום יש 86,203 אנשים ששוהים בבתי המלון. נכון להיום בבוקר חתמו 79,074 אנשים על הסכמה לעבור לפיצוי יומי של המדינה ללא שהות בבתי מלון. במשרד התיירות עדכנו כי ישנה חפיפה של כ- 20,000 שגם נמצאים במלון וגם ביקשו מענק ובשל כך קיימים קשיים להעביר את כספי המענקים למשפחות המפונים.

חיים כץ, שר התיירות: "יש לנו בעיה שחלק ממשפחות המפונים מילאו טפסים כדי לקבל את התשלום היומי, אבל בפועל הן ממשיכות לשהות בבית המלון. תהליך טיוב הנתונים נגמר ואנחנו בקשר מלא עם בתי המלון. הליך טיוב הנתונים על השוהים במלונות הגיע לסיומו, כעת מתבצעות הצלבות והכנת קובץ הזכאים לתשלום. כפי שהובטח, התשלום יבוצע השבוע- ייתכן ועוד היום יחל ההליך.
החלטת הממשלה לתוכנית המענק היומי שיזמתי, תשלום יומי בגובה 200 שקלים למבוגר ו- 100 שקלים לילד, תתוקן כך שיינתן גם תשלום מענק בגין עובדים זרים שפונו עם האזרחים. בנוסף, נייצר מנגנון תשלום תקופתי, לטובת שימוש מעורב הכולל פינוי עצמאי ושילוב של שהייה במלונות"

שר התיירות חיים כץ התייחס לניהול הפינוי לבתי המלון ולהעברת הכספים למלונות: "תחילת הפינוי למלונות נעשתה ע"י חברות שעוסקות בתיווך. משרד התיירות נכנס לניהול אירוע הפינוי ב- 25 לאוקטובר והצלחנו לחסוך את התשלום למתווך באמצע. בתחילת חודש נובמבר העברנו למלונות תשלומים בהיקף של 100 מיליון שקלים. היום אנחנו מעבירים תשלום נוסף למלונות כדי לכסות על ההוצאות שלהם. משרד התיירות עשה הסכמים עם 455 מלונות, 315 מלונות כבר העבירו את נתוני המפונים, 30 מלונות נוספים טרם העבירו את הנתונים על משפחות המפונים. יש היום עשרת אלפים חדרים פנויים. אנחנו דואגים לאחד קהילות ככל האפשרות ועושים כמיטב יכולתנו כדי לרצות את המפונים. בכל הקשור לבעיות חניה ושירותי כביסה למפונים במלונות- יש פתרונות שמתגבשים והם יפורסמו לציבור בקרוב".

ח"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכלכלה: "ראיתי בעיניים שלי את ההתאמות שבתי המלון עושים לטובת משפחות המפונים. הבנתי מהשטח שאנחנו נהיה מחויבים לפצות את בתי המלון על הנזקים שנגרמו להם בעקבות השהייה הארוכה של המפונים. אנחנו רוצים שמשרד האוצר יעביר בדחיפות את כל התקציבים שהוא התחייב עלייהם, לא כמקדמה אלא כתקציב מלא. יש עדיין תקציבים שלא הועברו על חודש אוקטובר וזה לא תקין. אני מציע למנות בכל מלון עובד מטעם המלון המארח שהוא יהיה רכז הפניות של המשפחות, אם צריך יתנו לאותו עובד תוספת כספית".

חיים ביבאס, ראש עיריית מודיעין מכבים רעות ויו"ר מרכז השלטון המקומי: "כ- 20 רשויות מסייעות למשפחות המפונים. נכון להיום אין לנו נתון מדויק למספר המפונים, וההערכות מדברות על סדר גודל של כ- 180 אלף אנשים. צריך לתת לרשויות שיפוי כספי מלא על ההוצאות שלהם לטובת המפונים. הרשויות המקומיות נושאות בעלות החינוך, ההסעות והטיפול במפונים והן צריכות לקבל שיפוי מלא של 100% עבור ההוצאות הכספיות האלה. לגורם המתכלל שנקבע בשטח מצד משרד האוצר צריך להיות שיניים כדי שההחלטות שלו יהיו מחייבות. העיריות והשלטון המקומי צריכות לקבל וודאות על המשך התהליך. לפי שעה הרשויות מתקצבות 80% מהעלות התקציבית של המפונים וזה לא תקין".

אלי לנקרי, ראש עיריית אילת: "אנחנו בעירייה מספקים את כל המענים לצרכים של המפונים ששוהים בבתי המלון. במערכת החינוך של העיר אילת יש 12 אלף תושבי העיר ובעקבות המלחמה התווספו למערכת החינוך הזאת עוד 15 אלף ילדים של משפחות המפונים. אנחנו מטפלים במפונים הכי טוב שאנחנו יכולים, אנחנו לא חוסכים אף משאב ואף שקל. הכסף כפיצוי לעיר אילת לא מגיע. אילת לא תשרוד את המשבר הזה בלי תוכנית ייחודית לשיפוי כספי. יש מאות עסקים סגורים, יש 2,500 אנשים באבטלה וחל"ת – אם לא יסייעו לעיר אילת יהיה נזק אדיר לעיר, עוד יותר גדול מהקורונה".

לפי שעה משפחות המפונים יודעים שהם עתידים להישאר בבית המלון לעוד שבוע בלבד, עד לתאריך 22.11. בתאריך זה המדינה צפויה לסיים את מימון השהייה בבית המלון.

ידידיה גרינוולד, משרד האוצר: "מי שאחראי על ההחלטה לגבי שהייה בתי מלון של משפחות המפונים זה משרד הביטחון. בזמן הקרוב תתקבל החלטה לגבי ההמשך השהייה של משפחות המפונים".

שר התיירות חיים כץ: "בקרוב נאריך את השהייה בבתי המלון למפונים, ככל הנראה עד לסוף חודש דצמבר. ההחלטה להאריך כל פעם את התאריך היא כדי לא לפגוע בדירוג האשראי של המדינה".

ח"כ מריב כהן (יש עתיד): "אתמול הייתי בבתי מלון של מפונים בירושלים, וראיתי בעיניים את המצוקות של המשפחות. למשפחות אין מושג מי הנציגים של המשרדים השונים. היחידים שמצליחים למצוא את עצמם ולהסתדר בבתי המלון הם הקהילות שהתפנו באופן מרוכז. כל עוד לא יהיה בן אדם אחד ויחיד שמרכז את כל הפניות ומתכלל את עבודת כל המשרדים – לא יהיה שינוי לטובה בשטח".

ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד): "התחושה המרכזית של המפונים היא של חוסר ודאות. הייתי אתמול בבית מלון במעלה החמישה ואמרו להם שיש קיצוץ בתקנים של פיקוד העורף במלונות ובשעות של קופות החולים".

ח"כ שרון ניר (ישראל ביתנו): "משפחות שלמות התפרקו מנטלית, והשהות בבתי המלון מקשה עליהם עוד יותר. ראיתי בעיניים שלי נערה שעלתה בתוך חודש 9 ק"ג במשקל מכיוון שהיא נכנסה לדיכאון ולמצב נפשי מורכב. יש ילדים בלי מסגרת לימודים קבועה שכל הזמן עסוקים בלנסות לאתר ברשתות את החברים שלהם שחטופים". *ח"כ מאיר כהן (יש עתיד):* "צריך לתת לראשי הערים לעבוד, לתת להם תקציבים ולא להפריע להם. חלק מהמשרדים לא הבינו שהם נמצאים בשעת חירום והפעולות שהמשרדים מבצעים צריכים להיות בהתאם".

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1295) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (131) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (28) מד"א נגב (42) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (271) משטרת ישראל (260) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (413) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)