מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע יחד עם הצוות הבכיר לביקור בעיר אילת, המארחת למעלה מ- 60,000 תושבים מפונים ומתפנים.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע יחד עם הצוות הבכיר לביקור בעיר אילת, כדי לעמוד מקרוב אחר הטיפול במפונים והפערים הקיימים.
רונית זילברשטיין
24/10/2023 | 17:09

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הגיע היום (ג׳) יחד עם הצוות הבכיר לביקור בעיר אילת, המארחת ביום ה – 18 למלחמה, למעלה מ- 60,000 תושבים מפונים ומתפנים מיישובי הדרום והעוטף, כדי לעמוד מקרוב אחר הטיפול במפונים והפערים הקיימים.

במהלך הביקור נפגש המבקר עם נציגי היישובים ניר עוז, כרם שלום, ניר יצחק, עין השלושה ונירים, ושמע מהם על הפוגרום הנוראי ועל מעשי הגבורה. כמו כן המפונים פרשו בפני המבקר את הפערים המשמעותיים בין צרכיהם למול המענה הניתן להם. למבקר המדינה הוצגה ההיערכות וההתגייסות העירונית של אילת כעיר קולטת. התגייסות שזכתה לשבחים רבים מצד המפונים עמם נפגש המבקר.

בפתח הביקור השתתף המבקר בדיון הערכת מצב שמקיים מידי בוקר ראש העירייה – אלי לנקרי, בהשתתפות נציגי המשטרה, כוחות החירום וההצלה, פיקוד העורף ונציגי משרדי הרווחה, החינוך וקהילה. מבקר המדינה קיבל סקירה על ההיערכות וההתגייסות העירונית כבר מהיום הראשון ללחימה, החל מהקמת מוקד סיוע עירוני המרכז מידי יום אלפי פניות של תושבי הדרום והעוטף ונותן מענים בכל התחומים, 26 מוקדי סיוע רגשי ונפשי שהוקמו בבתי המלון (בתחילה פעלו רק צוותים מקומיים שעובו לאחר כשבוע על ידי צוותים של משרד הרווחה ומשרד הבריאות יחד עם המרכז הרפואי שלוותה), 3 מרכזים רפואיים בבתי מלון בהפעלה של בית חולים יוספטל וקופות החולים, 10 מוקדי הפעלה להפוגה של רשת המתנ״סים באילת, שלושה מוקדים לאיסוף וחלוקת תרומות ברחבי העיר, מענים חינוכיים שניתנו על ידי גורמי חינוך בעירייה ויינתנו מעכשיו על ידי משרד החינוך ועוד. אלה לצד אינספור יוזמות פרטיות של גופים, ארגונים, חברות, בעלי עסקים ואלפי מתנדבות ומתנדבים, המחבקים את תושבי הדרום והעוטף וגם את אלפי החיילים המגנים על גזרת אילת.

בנוסף, קיבל המבקר סקירה ביטחונית ממפקד משטרת מרחב אילת, מנציגי פיקוד העורף וכוחות החירום וההצלה בעיר על הכוננות והמוכנות הגבוהה בעיר. ראש העירייה הבהיר, כי לצד ההתגייסות העירונית האדירה לטובת תושבי הדרום והעוטף, נדרש להעניק ביטחון לתושבי העיר ולשוהים בה, ולכן עובו כל כוחות הצבא והמשטרה כולל יחידות מיוחדות, כיתות כוננות ועוד. עוד ציין ראש העירייה את פעולת משרד החינוך שהקים באילת מינהלת חינוך מטעם משרד החינוך הפועלת יחד עם העירייה להמשיך ולתת את כל המענים לכל הילדים כולל מענים במוסדות החינוך והקמת מרכזי לימוד. ״גם משרדי ממשלה אחרים צריכים לאמץ את המודל ויפה שעה אחת קודם״ אמר ראש העירייה.

עוד בדיון נכחו צוותים של משרד ראש הממשלה ומשרד החינוך המבקרים היום בעיר. המבקר קיבל סקירה מגילה נגר גמלאית של משרד החינוך שהיתה המשנה למנכ״ל משרד החינוך ומונתה על ידי שר החינוך להוביל את מינהלת החינוך באילת. נציגת משרד ראש הממשלה נתנה סקירה על מינהלת תקומה שהוקמה על ידי משרד ראש הממשלה לטיפול באוכלוסיית המפונים והמתפנים וגם על מערך דיגיטל שירכז את כל המידע זאת לצד פעולות בפורום מנכ״לים והקבינט הכלכלי.

מבקר המדינה אמר כי, "בשבועיים וחצי האחרונים אני מסייר בכל מקום אפשרי בקווי העימות בצפון ובדרום ונפגשתי עם מפונים מחמישה ישובים וקיבוצים בעוטף עזה.

על כל משרדי הממשלה הרלוונטיים לפעול להקמת חמ"לים בריכוזים בהם מצויים מפונים, על מנת להעניק להם שירות מיטבי. *ביום ה 18 למלחמה אין כל הצדקה לכך שלא הוקמו כלל החמ"לים הרלוונטיים*.

המדינה עוסקת בפינוי אוכלוסייה שלא היה כמוהו. לצד זאת, חייב להיות מיקוד באוכלוסיות של ישובי העוטף והמועצה האזורית אשכול שנפגעו קשות, ובפרט ניר עוז, כפר עזה ובארי, ויישובים נוספים שחוו חורבן בית, טבח וחטיפות על ידי מחבלי חמאס, לצד פגיעות נוספות בלתי ניתנות לתיאור.

ישובים אלה מחייבים תשומת לב והעברת תקציבים מיידית. *אין מקום להתמשכות התהליכים הבירוקרטיים בנסיבות הנוכחיות*. נחשפנו לקשיים המרובים, חששות של המפונים בטיפול מס רכוש, ואפילו סיוע בנושאים כגון ארגון הסעות להלוויות במרכז הארץ ורכישת מוצרי היגיינה ומצרכים בסיסיים בהתבסס על תרומות בעת הזו.

משרדי הממשלה מוכרחים להתייצב ולספק פתרונות באופן מיידי".

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1293) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (271) משטרת ישראל (260) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)