"מאבק על שלטון החוק": עורכי דין בכירים נערכים להגנה על מערכת המשפט

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עשרות מבכירי עורכי הדין בישראל נועדו על רקע מצגת שבה נכתב: "תצטרכו לעבור אותנו". יוזם המחאה: "אנו חשים כי שלטון החוק נמצא על פי תהום". ראש לשכת עורכי הדין: "מחובתנו לשמור על בית המשפט העליון". עו"ד אלי זהר: "אנחנו מוכנים להשבית את בתי המשפט"
רונית זילברשטיין
20/05/2019 | 00:18
"תצטרכו לעבור אותנו". המצגת בפגישת עורכי הדין(צילום: גלעד מורג )

כמה עשרות מבכירי עורכי הדין בישראל נועדו אחר הצהריים (ב') במשרדי "גולדפרב זליגמן" בתל אביב בניסיון לגבש קמפיין הגנה על מערכת המשפט. הפגישה נחשפה לראשונה ב"כלכליסט". הפגישה מגיעה על רקע המגעים הקואליציוניים ונושא החסינות. בין התומכים בקמפיין: עורך דין פיני רובין – עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא הגיע לפגישה. המתמודדים המובילים לראשות לשכת עורכי הדין, ראש הלשכה הזמני אבי חימי והמתמודד מולו ציון אמיר הגיעו לדיון.

"תצטרכו לעבור אותנו" נכתב במצגת המפגש, שבו עורכי הדין קוראים שלא להגביל את הביקורת השיפוטית של בג"ץ על השלטון, לא לשינוי חוק החסינות לחברי כנסת, לא לפוליטיזציה של בחירת שופטים לבית המשפט העליון, לא לפגיעה בשומרי הסף של השירות הציבורי וכן למערכת משפט נקייה והוגנת.

עורך הדין צביקה בר נתן, שותף וראש מחלקה ב"גולדפרב זליגמן" שיזם את המחאה, אמר: "חלקנו מכיר אחד את רעיו חלקינו לא. אנחנו לא יודעים מה היא הצבעתו הפוליטית של כל אחד מן הנוכחים כאן. ביום יום אנו מתחרים זה בזה והנה כולנו כאן – מאחדת אותנו תחושה מוחשית של סכנה לשלטון החוק וקיומה של ישראל כדמוקרטיה ליברלית. אנו חשים כי שלטון החוק נמצא על פי תהום".

מליאת הכנסת, היום(צילום: יואב דודקביץ')

"כמשפטנים חלה עלינו חובה להגן על שלטון החוק. כולנו כאן לאור כוונה ממשית ומסתמנת לפעול לחקיקה של צמצמום הביקורת של בג"ץ, לפעול לחקיקה פרסונלית, לצמצם ביקורת מכל סוג של מבקר המדינה, התקשורת החוקרת ולתקוף את גורמי המשטרה והפרקליטות ולייחס להם מעשי זדון. לא נאפשר לאיש לפגוע בשלטון החוק ובמערכת משפט עצמאית ובלתי תלויה. לכל מי שבכוונתו לפגוע בשלטון החוק תצטרכו לעבור אותנו".

עורך הדין דודי תדמור: "יש כאן התייצבות מקיר לקיר. אנשים נזעקו להגיע לכאן. מדובר בשעת חירום. מאיימים לפגוע בגרעין הקשה של שלטון החוק, בביקורת השיפוטית, בכפיפות לחוק השוויונית. המסר שלנו פשוט: גם במדינה בלי חוקה, לא הכל מותר. יש עקרונות בסיסיים שאסור לפגוע בהם".

עורך דין נוסף שנכח באירוע אמר כי "הולך ונוצר מצב שבו הרשות המבצעת מבקשת לדרוס את הרשות השופטת. לרשות השופטת אין פה והיא לא יכולה לצאת למאבק, לכן אנחנו חייבים לצאת למאבק".

(צילום: יואב דודקביץ')

ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עו"ד אבי חימי, אמר כי "ללשכה תפקיד משמעותי בשמירה על שלטון החוק ומערכת המשפט בישראל. זה הזמן לאחדות בלשכת עורכי הדין, כי היא לא תיתן יד לפגיעה בבית המשפט העליון ומערכת אכיפת החוק זו עמדתי הברורה. אין פה עניין של שמאל וימין. מייסדי המדינה שהקימו אותה חשבו להקים שלוש רשויות מאוזנות, שאחת לא גוברת על האחרת. מחובתנו לשמור על בית המשפט העליון. אמון הציבור במערכת המשפט נפגע. כולנו צריכים לעשות חשבון נפש. בסופו של יום לשכת עורכי הדין תעמוד במלוא כוחה כנגד פגיעה בבית המשפט העליון".

עורך הדין ציון אמיר, המתמודד לראשות הלשכה, אמר: "יש כאן קבוצה שמתייצבת כדי להגן על שלטון החוק וערכי המשפט. אני מעריך את ההתגייסות של מיטב הכוחות והמוחות המשפטיים בישראל. זו תולדה, בין היתר, של לשכה ששתקה במשך שנים ולא מילאה את תפקידה. טוב שאתם פה, אבל אתם לא פרטיזנים. הגוף הזה שתק כל הזמן ושותק עכשיו. מי שרוצה להגן על שלטון החוק צריך להתבטא, לעשות מעשה. רוצים לנצח את המאבק על דמותה של ישראל, החברה והדמוקרטיה. בצד תחושת החירום והעמידה על קצה המצוק אני מבקש מכם לנהוג בקור רוח".

עורך הדין אלי זהר אמר בפגישה: "בהתכנסות הזו יש קריאה חזקה מאד מול המציאות. הרעיון שאפשר להוציא אותנו להורג ולא יהיה למי לערער – זה מסר חשוב. אני חי בתחושה שנכנסתי לקרב על הבית. קרב חשוב לילדיי, לנכדיי וכל אחד מאיתנו. אל תצפו כרגע לתוכנית ערוכה ומסודרת, כי אנחנו מתכנסים כאן כדי לגבש אותה. אבל אנחנו מוכנים לצעד הקיצוני ביותר – להשבית את בתי המשפט".

פורסם לראשונה בכאן 11

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1268) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (27) המועצה האזורית ערבה תיכונה (27) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (42) חרבות ברזל (47) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (26) כביש 40 (56) כביש 90 (128) כביש הערבה (124) כיבוי אש (18) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (40) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (78) משטרת אילת (267) משטרת ישראל (256) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (409) ערבה תיכונה (95) פיקוד העורף (20) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)