כינוס "חינוך מכיל בעת משבר" ביוזמת קמפוס אילת של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, אגף החינוך בעיריית אילת ומשרד החינוך.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
כינוס "חינוך מכיל בעת משבר", מתקיים זו השנה הרביעית, ביוזמת קמפוס אילת של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, אגף החינוך בעיריית אילת ומשרד החינוך.
רונית זילברשטיין
31/01/2024 | 11:11

כינוס "חינוך מכיל בעת משבר", מתקיים זו השנה הרביעית, ביוזמת קמפוס אילת של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, אגף החינוך בעיריית אילת ומשרד החינוך.
את הכינוס פתחו ראש העיר אילת, אלי לנקרי, וד"ר יעל קמחי, סגנית נשיא המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, והוא כלל הרצאות של מירי קופיטו, מנהלת אגף החינוך בעיריית אילת, ושל פרופ' חיים שקד, נשיא המכללה האקדמית לחינוך חמדת ויו"ר פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך (רמ"א).
בכינוס התקיים פאנל של מומחים בנושא חינוך מכיל בעת חירום מנקודות מבט שונות. את הכינוס הנחתה ד"ר דניאלה מנזין, מנהלת קמפוס אילת של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט.

אילת התגייסה מהיום הראשון למלחמה וקלטה בשיאה כ-60 אלף מפונים, מתוכם 15,000 ילדים. כיום שוהים בעיר יותר מ-10,000 מפונים, מרביתם משדרות.

ראש העיר אילת, אלי לנקרי, בירך את המשתתפים ואמר "אני שמח לקיים את הכינוס המסורתי על חינוך מכיל בשעת משבר. העובדה שהכינוס הזה ממשיך להתקיים כמדי שנה מלמד על כך שהחיים ממשיכים, ולנו זה חשוב באופן מיוחד. כל אחת ואחד אשר הגיעו לכאן הם דוגמה ומופת לחינוך מכיל בעת משבר. אני רוצה להעלות על נס גם את שיתוף הפעולה ארוך־השנים בתחום החינוך עם המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, שעם השנים הולך ומתרחב לשביעות רצון העיר. אני דואג להגיע לכל חדר מורים, כדי להביע תודה למורות ולמורים ולהצדיע להם על עבודתם החשובה לאורך חודשי המלחמה. חשוב לי לומר שההתגייסות בזמן משבר זה באילת אינה מובנת מאליה. אילת הוכיחה מפגן אדיר של סולידריות וערבות הדדית, של נתינה ואהבה".

ד"ר יעל קמחי, סגנית נשיא המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט נשאה דברים בכינוס ואמרה: "השותפות הנפלאה וארוכת־השנים שלנו עם העיר אילת, עם הרשות ועם הפיקוח, רק הולכת ומתעצמת, ובוודאי בעתות משבר, כמו העת הזו. המציאות הקשה מחייבת אותנו להיות ערוכים למתן מענה מקצועי במצבי משבר. החינוך הוא זה שיכול לחולל שינוי, ולתת מענה לצורכי החברה, ולעתיד המדינה. החיבור בין חינוך מכיל לחינוך בעת משבר הוא בחיבור של המובן מאליו – מהות ההוראה, המתמקדת בהתאמה לכלל הלומדים, תוך התייחסות למכלול הצרכים של כל תלמידה ותלמיד. הוראה מעין זו ממקמת את התלמיד במרכז ומותאמת לקצב שלו, לצרכיו, לתהליך התפתחותו, וליכולותיו. חינוך בזמן של משברי קיצון כולל פעילויות למידה פורמליות ובלתי־פורמליות המעצימות את האנשים בתוך הקהילות ואת הקהילות עצמן. היא מעצימה את המיומנויות הדרושות כדי למתן את ההשפעה של המשבר, בדיוק כפי שקרה במהלך החודשים האחרונים כאן באילת. כך, החינוך ממלא תפקיד מכריע בבניית חברה עמידה וחזקה ואני גאה להיות שייכת לקהילה הזאת של אילת".

ד"ר דניאלה מנזין, מנהלת קמפוס אילת של המרכז האקדמי לוינסקי־וינגייט, שהנחתה את הכינוס, אמרה במהלכו "בעת הזו, שבה אנו מתמודדים עם משבר קשה ועם מציאות ביטחונית קשה, אנו למדים כי עלינו להיות ערוכים למתן מענה מקצועי במצבי מתח ובמצבים ביטחוניים קשים ופתאומיים. במציאות הנוכחית נדרשה עצירה לאתנחתה לימודית של קהילת החינוך, שאפשרה לחדד את החשיבות של חינוך מכיל בשגרה ועוד יותר בזמן משבר".

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1295) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (131) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (28) מד"א נגב (42) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (271) משטרת ישראל (260) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (413) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)