טור לרגל חגי תשרי של סרן רב יונתן נהדר, רב חטיבת פארן

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טור לרגל חגי תשרי של סרן רב יונתן נהדר, רב חטיבת פארן : בצה"ל מחויבים לעשות תחקיר על כל אירוע מכל סוג שהוא. בעוד השק"מיסט יעשה תחקיר על שני שקלים שנעלמו לו מהקופה בסגירת היום, מקבילו, טייס ה-F-16 יעשה תחקיר לאחר שביצע טיסה ליירט מטרה.
רונית זילברשטיין
10/10/2020 | 15:20
סרן רב יונתן נהדר

טור לרגל חגי תשרי של סרן רב יונתן נהדר, רב חטיבת פארן .
בקיץ התשע"ז חזרתי מהאזרחות לצה"ל לתפקיד רב צבאי ובמהלך שנותיי כרב צבאי וכקצין בקבע גיליתי דבר שפחות מדובר בעולם האזרחי והוא- "תחקיר".
המילה תחקיר מגיעה מהפועל "לחקור" ומטרת התחקיר לשפוך אור על אירועים, בין טובים ובין לא טובים, ולגלות מה אנחנו רוצים לשמר ובמה אנחנו צריכים להשתפר בפעם הבאה שנתקל באותה סיטואציה.
בצה"ל מחויבים לעשות תחקיר על כל אירוע מכל סוג שהוא. בעוד השק"מיסט יעשה תחקיר על שני שקלים שנעלמו לו מהקופה בסגירת היום, מקבילו, טייס ה-F-16 יעשה תחקיר לאחר שביצע טיסה ליירט מטרה.
שניהם מחויבים לספר בדיוק מה אירע ולתת מידע אמיתי על מנת שהתחקיר יהיה רלוונטי וניתן יהיה ללמוד ממנו לקחים להבא.
מעניין מה היה קורה אם בעולם האזרחי היו מאמצים שיטה כזו. יש סיכוי שנהג רכב אחרי נסיעתו יחוייב לעשות תחקיר כיצד נהג, ילמד לקחים לנסיעה הבאה ובשל כך מספר תאונות הדרכים יפחת?!

תחקיר שכזה נדרש מכל אדם בתקופת חגי תשרי, בשפת החסידות קוראים לו "חשבון נפש". התחדשות העולם בראש השנה מחייבת כל יצור בעולם לעשות תחקיר עם עצמו, מה תרם לעולם, מה פיתח ומה טיפח. האדם חייב להיכנס לתוך נבכי נפשו, להיות אמיתי עם עצמו ולגלות מה תפקידו בעולם, וכיצד הוא מביא את זה לידי מימוש.

הרמח"ל, בספרו "מסילת ישרים" כותב: "כלל הדבר, יהיה האדם מעיין על כל מעשיו כולם ומפקח על כל דרכיו שלא להניח לעצמו הרגל רע ומידה רעה כל שכן עברה ופשע". במילים אחרות, כדי שנצליח למלא את תפקידנו בעולם על הצד הטוב ביותר עלינו לעשות חשבון נפש.
נתפלל שנעשה חשבון נפש אמיתי, מתוך כך נכיר את עצמנו יותר טוב ובזכות הזו תיתקיים בנו תפילת הימים הנוראיים "מלוך על כל העולם כולו בכבודך".

שתהיה שנה טובה לכולנו.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1292) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (269) משטרת ישראל (258) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)