חברת נמלי ישראל (חנ"י) ועיריית אילת חתמו על מסמך הצהרת כוונות לפיתוח נמל אילת

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
חברת נמלי ישראל (חנ"י) ועיריית אילת חתמו היום (א' 1.1.23) על מסמך הצהרות לפיו הן מתחייבות לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של נמל אילת על פי עקרונות הקיימות, כחלק מפיתוח כלכלי תעסוקתי של העיר אילת ולטובת יחסי עיר – נמל מיטביים ולתועלת הקהילות המקומיות, האזוריות והארציות.
רונית זילברשטיין
03/01/2023 | 15:07

חברת נמלי ישראל (חנ"י) ועיריית אילת חתמו על מסמך הצהרת כוונות כי פיתוח נמל אילת יהווה מנוף כלכלי משמעותי בהתפתחות העיר וחוסנה.
חברת נמלי ישראל (חנ"י) ועיריית אילת חתמו היום (א' 1.1.23) על מסמך הצהרות לפיו הן מתחייבות לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של נמל אילת על פי עקרונות הקיימות, כחלק מפיתוח כלכלי תעסוקתי של העיר אילת ולטובת יחסי עיר – נמל מיטביים ולתועלת הקהילות המקומיות, האזוריות והארציות.

בבסיס ההצהרה צוין, כי נמל אילת כשער הדרומי של מדינת ישראל הינו תשתית לאומית אסטרטגית החיונית לתפקוד המשק וכי העיר אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל, רואה בפיתוח הנמל, מנוף כלכלי ראשון במעלה להתפתחות העיר ולחוסנה. על ההצהרה המשותפת חתמו, ראש עיריית אילת – אלי לנקרי, מנכ"ל חברת נמלי ישראל – יצחק בלומנטל ויו"ר חברת נמלי ישראל – עוזי יצחקי.

מנכ"ל חברת נמלי ישראל, יצחק בלומנטל: "אנו רואים הכרח לאומי לשמר את אופציות הפיתוח של נמל אילת כתשתית לאומית שתשרת כ-10% לפחות מהיקף סחר החוץ העתידי של ישראל, לרבות מכולות ופיתוח פארק לוגיסטי מתקדם. נמל אילת במצבו הנוכחי אינו מספק את הצרכים העתידיים של השער הימי הדרומי, לנוכח מגמות עולמיות ואזוריות עתידיות, ולנוכח הצורך בשמירת חוסנה ועצמאותה של מדינת ישראל ונדרשים צעדים להגדלתו ולהתאמתו, לרבות הארכת רציפים, התאמתו לאוניות מכולות גדולות ומתקדמות, פיתוח פארקים לוגיסטיים וחיבור לתחבורה יבשתית, בדגש על רכבת למען חוסנה של מדינת ישראל".

ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: "נמל אילת השער הדרומי של מדינת ישראל לאפריקה ולאסיה הפך להיות גם נכס אסטרטגי ויהווה גשר בינלאומי וזירת פעילות מרכזית עבור המשק הישראלי בשנים הבאות. מסמך הכוונות מעגן התחייבות לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של הנמל כחלק מפיתוח כלכלי תעסוקתי של העיר אילת לצד ענף התיירות ויביא לצמיחה מאוזנת של העיר. ההסכם המניע את פיתוח הנמל, נחתם במקביל לעבודה מואצת שאנו מובילים לקידום פרויקט הרכבת לנוסעים ומטענים, ובשילוב עם שדה התעופה הבינלאומי "רמון-אילת", תהפוך העיר אילת למרכז תחבורתי לוגיסטי אזורי, ראשון ויחיד מסוגו, אשר יחזק את כלכלת ישראל ויבטיח את עתידה של אילת".

במסגרת הצהרת הכוונות סוכם, כי הסביבה העירונית הנושקת לנמל אילת תפותח ותהיה סינרגטית לפעילות הנמל ותקיים עמו יחסי גומלין מיטבי, ללא יצירת מגבלות על פעילותו. חברת נמלי ישראל ועיריית אילת מתחייבות כאמור לפעול במשותף לפיתוח משמעותי של הנמל על פי עקרונות הקיימות, כחלק מפיתוח כלכלי-תעסוקתי של העיר אילת, ולטובת יחסי עיר-נמל מיטביים ולתועלת הקהילות המקומיות, האזוריות והארציות.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1295) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (131) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (28) מד"א נגב (42) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (271) משטרת ישראל (260) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (413) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)