ביקור רשמי ראשון של שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס בעיר אילת.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
ביקור רשמי ראשון של שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס בעיר אילת, במהלכו סייר בנמל, במכון הבין-אוניברסיטאי ובמצפה התת-ימי, ונפגש עם ראש עיריית אילת – אלי לנקרי וגם עם תושבים מקומיים,
רונית זילברשטיין
10/11/2022 | 18:17

ביקור רשמי ראשון של שגריר ארצות הברית בישראל, תום ניידס בעיר אילת, במהלכו סייר בנמל, במכון הבין-אוניברסיטאי ובמצפה התת-ימי, ונפגש עם ראש עיריית אילת וגם עם תושבים מקומיים, מהם שמע על הסוגיות הבוערות שמעסיקות אותם. קודם לביקור בעיר אילת, סייר השגריר גם בנמל התעופה רמון ופגש חוקרים העוסקים בסוגיות של שינויי האקלים במכון ערבה בקטורה.

השגריר קיבל סקירה על ההיבט התיירותי של אילת ושמע מראש העירייה שבאילת כעיר תיירות בינלאומית לומדים אנגלית כבר מגיל הגן. עוד דיברו השניים גם על חידוש שיתופי הפעולה במסגרת ערים תאומות אילת-לוס אנג'לס.

בפגישה עם ראש העירייה אלי לנקרי קיבל השגריר סקירה על האתגרים וההזדמנויות של העיר אילת וגם על כיווני ההתפתחות של העיר כולל בניית אלפי יחידות מגורים ומלונאות, שדרוג רצועת החוף, קידום אטרקציות חדשות כמו פארק המים ופארק הטרמינל וגם על הפעולות לגיוון מקורות התעסוקה בתחומי הביוטכנולוגיה והחקלאות הימית. וכן על פעולות העירייה בתחום האנרגיה המתחדשת וההתמודדות עם משבר האקלים כעיר עם אקלים מדברי חם ושונית אלמוגים מבין היפות בעולם. ראש העירייה ציין את העובדה שאילת והאזור מייצרים 100% מהחשמל ביום מאנרגיית השמש ותוך 3 שנים תגיע לעצמאות אנרגטית עם ייצור החשמל גם בלילה באמצעות אגירה.

מטעם עיריית אילת ליוותה את ביקור השגריר אנה ליסון- אחראית על קשרי החוץ באגף לפיתוח כלכלי בעיריית אילת.

בתום הביקור אמר השגריר: "בשבילנו האמריקאים, אילת מייצגת את כל מה שנהדר בישראל. זו עיר דינאמית, רב-גונית, מעניינת, ומאוד מהנה. כשאתם מביטים החוצה, אפשר לראות את ירדן, מצרים ואם מסתכלים רחוק, גם את ערב הסעודית. איפה בעולם יש עוד מקום כזה? אילת היא שער לעולם וכבוד הוא לי להיות ידיד של אילת ולבקר בה".

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1293) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (271) משטרת ישראל (260) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)