עיריית אילת קוראת לממשלת ישראל: סגר מיידי של שבוע ימים על העיר אילת להורדת התחלואה ולאחר מכן פתיחת העיר והחזרת מתווה האיים הירוקים

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
עיריית אילת דרשה בימים האחרונים ממשרד הבריאות להחזיר לאלתר את מתווה האיים הירוקים בעיר, המאפשר שליטה ובקרה בכניסות לעיר. ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי וסגנו וממלא מקומו – אלי לנקרי הציגו את המתווה שהוצע למשרד התיירות והבריאות
רונית זילברשטיין
11/02/2021 | 14:38

עיריית אילת קוראת לממשלת ישראל: סגר מיידי של שבוע ימים על העיר אילת להורדת התחלואה ולאחר מכן פתיחת העיר והחזרת מתווה האיים הירוקים

עיריית אילת דרשה בימים האחרונים ממשרד הבריאות להחזיר לאלתר את מתווה האיים הירוקים בעיר, המאפשר שליטה ובקרה בכניסות לעיר. ראש עיריית אילת – מאיר יצחק הלוי וסגנו וממלא מקומו – אלי לנקרי הציגו את המתווה שהוצע למשרד התיירות והבריאות, כולל בשיחות של ראש העירייה עם שר הבריאות – יולי אדלשטיין ושרת התיירות – אורית פרקש, על פיו אילת תיכנס לסגר של שבוע ימים, במטרה להוריד את התחלואה בעיר ולאחר מכן תיפתח ויוחזר מתווה האיים הירוקים, שנחל הצלחה כבירה בתקופה בה הופעל.

"נוצר מצב אבסורדי כשמתווה האיים הירוקים פעל, הייתה לנו שליטה על התחלואה בעיר, שכן יכולנו למנוע כניסה של אנשים מאומתים לעיר. כעת כל אחד יכול להיכנס אליה ללא בדיקה וזאת גם הסיבה לעלייה בתחלואה. האחריות שלנו כהנהלת העיר לדאוג לבריאות התושבים שלנו וכמובן לבריאות הנופשים הפוקדים את העיר. אנחנו מוכנים ללכת למהלך של סגר של שבוע ימים, כדי להוריד את התחלואה ולמען פתיחת המסחר והעסקים בעיר לאחר מכן כדי לאושש את כלכלת העיר המרוסקת " כך לדברי מאיר יצחק הלוי.

עוד ציין ראש עיריית אילת, כי בתקופת הפעלת האיים ירוקים מצב התחלואה באילת היה הנמוך בישראל והכלכלה החלה להתאושש אך לאחר ביטול המתווה והכניסה לסגר, התחלואה עלתה ונתוני האבטלה בעיר חזרו ועלו לכ – 60% : "היה פייק סגר באילת, אלפים נכנסו ונכנסים לעיר ללא בקרה או אכיפה חלקם חולים מאומתים המסכנים את האוכלוסייה המקומית והביאו לעליית התחלואה" ציין ראש העיר והוסיף כי "העיר אילת לא יכולה לספוג יותר מצב שהעסקים לא פועלים, הנזק הכלכלי והנפשי איום ונורא אני מקווה שבמשרדי הבריאות והתיירות יקבלו את התוכנית שלנו כי לא ייתכן מצב שבו יאפשרו נופש באי יווני לפני הפעלת אי ירוק באילת".

אלי לנקרי – סגן ומ"מ ראש עיריית אילת ציין את החשש מכניסה של אלפי ישראלים לעיר בסוף השבוע הקרוב. יש בעיר כ- 3000 דירות Airbnb והאילתים מארחים עוד אלפי נופשים בבתיהם ללא אכיפה. הפעלת מתווה אי ירוק תאפשר לכ- 4 מיליון מאזרחי מדינת ישראל (3 מיליון מחוסנים ועוד כמיליון מחלימים) לנפוש בעיר אילת מבלי לגרום להעלאת התחלואה.

עוד מציינים השניים כי גיבשו תוכנית הבראה כוללת לעיר אילת והציגו אותה למשרד הבריאות ולשרי הבריאות והתיירות. ״אני חייב לציין שקיבלנו אוזניים קשובות" אומר יצחק הלוי, "בשיחה ארוכה שקיימתי הבוקר עם שר הבריאות ועם שרת התיירות, וכן עם ד"ר אלרואי, הם בהחלט הבינו את ההיגיון בתוכנית וביקשו יומיים לחשוב על ההצעה ולדון בה״.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1292) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (29) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (269) משטרת ישראל (258) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)