משרד האוצר ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גיבשו מתווה סיוע ‏נוסף לחברות התעופה הישראליות

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
משרד האוצר ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גיבשו מתווה סיוע ‏נוסף לחברות התעופה הישראליות. במסגרת המתווה תציע המדינה לחברות התעופה לקבל סיוע שיועמד בדרך של אגרות חוב המירות ‏למניות לתקופה של שלוש שנים ללא ריבית
רונית זילברשטיין
22/11/2021 | 14:44

משרד האוצר ומשרד התחבורה והבטיחות בדרכים גיבשו מתווה סיוע ‏נוסף לחברות התעופה הישראליות

לנוכח הפגיעה החריגה בענף התעופה הישראלי בחודשי הקיץ בשל התפרצות זן הדלתא, הממשלה ‏אישרה את הצעת משרדי האוצר והתחבורה לתכנית לסיוע תזרימי מיידי לחברות התעופה ‏הישראליות. ‏

במסגרת המתווה תציע המדינה לחברות התעופה לקבל סיוע שיועמד בדרך של אגרות חוב המירות ‏למניות לתקופה של שלוש שנים ללא ריבית. סיוע המדינה יועבר לחברות התעופה במקביל להזרמת הון ‏בעלים לחברת התעופה בסכום שווה (יחס של 1:1). ההיקף הכולל של סיוע המדינה לכל חברות התעופה ‏הישראליות לא יעלה, במצטבר, על 44 מיליון דולר. ‏
לאחר שלוש שנים תוכל כל חברת תעופה לבחור האם לפרוע למדינה את אגרת החוב או להמיר את החוב ‏למניות שיוקצו למדינה במחיר שישקף הנחה על שער המנייה שייקבע על ידי המדינה בהתאם למועד ‏ההמרה. ‏

ההמרה תיעשה איך ורק במצב שבו חברת התעופה תהיה ציבורית ומניותיה יהיו סחירות. בכל מקרה ‏חלק המדינה בהון המניות של כל אחת מהחברות לא יעלה על 24%. כל עוד המדינה תחזיק במניות, הן ‏יהיו מורדמות כך שהמדינה לא תשתתף בהצבעות כבעלת מניות אך תהיה זכאית לזכויות ההוניות ‏הצמודות למניות.‏

שר האוצר, אביגדור ליברמן: “מתווה הסיוע הנוסף יאפשר לחברות התעופה הישראליות לצלוח את ‏הקשיים שחווה הענף ב-20 החודשים האחרונים ויחזק את מבנה ההון שלהן. במקביל שמרנו על כספי ‏משלם המיסים כך שהחברות ישיבו את הכסף למדינה כשהמצב ישתפר והן ישגשגו”.‏

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי: “התעופה הישראלית היא נכס אסטרטגי-לאומי ‏משמעותי למדינת ישראל והיא עברה טלטלות קשות בשנתיים האחרונות. לאור חשיבות ענף התעופה ‏הישראלי, פעלנו יחד עם משרד האוצר להבטחת מתווה סיוע הוגן ומאוזן שמשלב בין האחריות שלנו ‏כממשלה לבין האחריות של בעלי השליטה בחברות השונות. המתווה שהבאנו יועיל לציבור הישראלי ‏בראש ובראשונה וכן ידאג ליציבות החברות והעובדות והעובדים בהן”.‏

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה