אירועי יום המאבק באלימות נגד נשים-תערוכה בה הציגו גם אמני אילת את המחאה כנגד האלימות.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
מאות נשים לקחו חלק באירועי יום המאבק באלימות נגד נשים, שצוין בכל הארץ. שיאו של השבוע באילת היה בעצרת עירונית שכללה תערוכה בה הציגו גם אמני אילת את המחאה כנגד האלימות.
רונית זילברשטיין
01/12/2020 | 14:53

מאות נשים לקחו חלק באירועי יום המאבק באלימות נגד נשים, שצוין בכל הארץ. לטובת העניין התאגדו כל ארגוני הנשים בעיר ויצרו רצף של אירועים, ביניהם סדנאות לאימהות ובנות בתחומי תקשורת והגנה עצמית, הרצאות בתחומי הורות, זוגיות, אלימות ואהבה והרצאה מיוחדת שנתנה כלים לתקשורת זוגית טובה ונכונה. גם בני הנוער זכו לסדנא מיוחדת עבורם בנושא "זוגיות בריאה". שיאו של השבוע היה בעצרת עירונית שכללה תערוכה בה הציגו גם אמני אילת את המחאה כנגד האלימות.

כמידי שנה גם השנה חברו כאמור יחדיו ארגוני הנשים וגופים עירוניים המרכיבים ביחד את פורום הנשים העירוני, ביניהם: המשרד לקידום מעמד האישה בעירייה, המרכז הרב תחומי למניעת אלימות ומרכז הסיוע לנפגעי תקיפה מינית שמפעיל האגף לשירותים חברתיים בעירייה, רשת המתנ"סים, הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול, ויצ"ו ונעמ"ת, ויצרו רצף של אירועים המעוררים שיח ומעלים את התודעה הציבורית בעניין המאבק באלימות נגד נשים. האירועים הותאמו לרוח התקופה ונעשו חלקם באמצעות הזום וחלקם בהרכבים מצומצמים. גם השיח עצמו הותאם לעידן הקורונה, בו המציאות שנכפתה עלינו העלתה גם את רף האלימות.

בשיאו של השבוע, נערכה כאמור עצרת ברחבת מרכז צעירים אילת, שנועדה גם היא להעלות לתודעה הציבורית את קול הנשים ולקדם שינוי בתחום. את העצרת פתח ראש העירייה – מאיר יצחק הלוי, שגינה אלימות מכל סוג שהוא, כמי שיזם את תכנית "עיר ללא אלימות" ואשר הפכה למודל ארצי. ליבת העצרת היתה תערוכה בניצוחו של הצלם האילתי – סשה וולניקוב, המתנדב במרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. היחשפותו של סשה לתחום הביאה אותו לרצות לחשוף כמה שיותר אנשים לנושא. בעצה אחת עם מנהלת מרכז הסיוע הוחלט, כי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא דרך האמנות.

במאמץ משותף, התגייסו למשימה אמנים מאילת ומהערבה, ביניהם ציירים, צלמים, פסלים ואף אמני רתכות וגרפיטי. "לכל אחד מהם יש סיפור משלו וזווית אישית. חלקם חוו את הנושא על בשרם או מקרוב, אחרים נחשפו לנושא בדרכים שונות" אמר סשה וולניקוב וסיפר, כי באי התערוכה התהלכו בין האמנות והתרשמו ממנה, היו שהתפלאו מעומק החשיבה ומאיכות היצירה והיו כאלו שהזדעזעו נוכח האמת והכאב הזועק מבין בדי הקנבס. במהלך העצרת עמדו כולם דקה דומיה לזכר הנשים שנרצחו רק משום היותן נשים. "היום לנשים הנפגעות יש שם ויש פנים ואנחנו רחוקים מהדחקת האלימות בחברה. שלב הבא זה לעשות הכל על מנת למגר אותה ולעקור מחברתנו, לייצר חברה שוויונית ובריאה יותר המיטיבה עם גברים ונשים כאחד" הוסיפה סופיה גורדייב – מנהלת מרכז הסיוע.

עו"ד גל הפנר, המשמשת מעבר לתפקידה כעוזרת ראש העירייה גם יועצת ראש העירייה לקידום מעמד האישה ציינה השבוע, כי משבר הקורונה הביא איתו לעליה של 30%במקרי האלימות במשפחה.

למרכזי הסיוע של נעמ"ת וויצ"ו הגיעו פי 3 דיווחי אלימות ובקשות לסיוע בשל מקרי אלימות. מאז תחילת משבר הקורונה נרצחו בארץ 17 נשים."משבר הקורונה הביא איתו התמודדות לא פשוטה בתוך התא המשפחתי" אמרה עו"ד גל הפנר והוסיפה: "אנו פועלים בכל דרך על מנת לסייע למשפחות בשלב המוקדם של ההתמודדויות עם הקשיים, כדי לחזק את התא המשפחתי והזוגי כבר מגיל הנערות". זו הסיבה שלצד ההרצאה של דני פרידלנדר הפסיכולוג מתכנית הריאליטי "אהבה ממבט ראשון" בה ניתנו כלים פרקטיים לחיזוק האהבה, התקיימה השנה סדרת הרצאות לכל גופי הנוער בחינוך הבלתי פורמלי. ההרצאות נתנו פלטפורמה מעולה לבני הנוער לשיח עמוק וכנה בנושא.
עו"ס גוון סקאל מנהלת המרכז הרב תחומי לטיפול ומניעת אלימות מציינת גם היא, כי מאז פרוץ הקורונה עולה מספר הפניות למרכז בפרט ולרווחה בכלל וציינה בהקשר זה את שיתופי הפעולה העירוניים שמסייעים לקדם פתרונות ושירותים מותאמים.

שתפו ב:

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn

כתיבת תגובה

תגיות
אגף התנועה במשטרת ישראל (25) אילת (1290) אלי לנקרי (48) אלי לנקרי ראש עיריית אילת (130) בית חולים יוספטל (50) בסיס חיל הים (זי"ס) (19) דוברת משטרת מרחב אילת, פקד אפרת אקלר (64) דר' דרורי גניאל (59) המועצה האזורית חבל אילות (28) המועצה האזורית ערבה תיכונה (28) המשרד להגנת הסביבה (30) חבל אילות (44) חרבות ברזל (53) יוסי חן – מנכ"ל תאגיד התיירות העירוני (28) כביש 12 (28) כביש 40 (58) כביש 90 (130) כביש הערבה (126) כיבוי אש אילת (87) מאיר יצחק הלוי (161) מאיר צור, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה (19) מד"א אילת (27) מד"א נגב (41) מינהל החינוך אילת (33) מירי קופיטו (26) מלונאות, תיירות (20) מעבר הגבול ע״ש מנחם בגין (טאבה) (21) מפקד משטרת מרחב אילת, נצ״מ משה פינצי (20) מפרץ אילת (79) משטרת אילת (269) משטרת ישראל (258) משרד התיירות (35) נגיף הקורונה (77) עיריית אילת (412) ערבה תיכונה (98) פיקוד העורף (21) פרקליטות מחוז דרום (פלילי) (21) ראש עיריית אילת, אלי לנקרי (38) רונית זילברשטיין (107) רשות הטבע והגנים (43) רשות שדות התעופה (35) שדה התעופה ע"ש אילן ואסף רמון (41) שדה תעופה החדש "רמון" (25) תאגיד התיירות (32) תאגיד עירוני לתיירות אילת (33)